Pražští radní nedávno souhlasili s přípravou změny územního plánu, která by měla umožnit obnovu tramvajové trati mezi Václavským náměstím a Vinohradskou třídou. Trať byla v těchto místech zrušena v 80. letech minulého století
ČTĚTE VÍCE |
"Nechceme být ti, kteří něco zablokují bez argumentace. Chceme variantní návrhy, protože se nabízí řešení vést tramvaje horem, to jest ulicí Washingtonovou, do Bolzanovy a následně na Senovážné náměstí," řekl Lomecký. Tato trať by pravděpodobně vedla přes park u hlavního nádraží. Objízdnou trasu by podle Lomeckého Praha 1 neblokovala.
Městská část už sestavila komisi, která by měla o problému jednat s odborníky z magistrátu.
V současnosti křižují tramvaje Václavské náměstí v úseku mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Podle změny, kterou nechá město teprve zpracovat, by tramvaje z Vodičkovy a Jindřišské mohly jezdit také směrem k budově Národního muzea a na Vinohradskou třídu. Trať by mohla odlehčit přetíženému dopravnímu uzlu na I. P. Pavlova. Zpracování změny územního plánu potrvá zhruba dva roky.
"Jedny koleje uprostřed Václavského náměstí od shora dolů do Vodičkovy jsou pro nás variantou nejnevhodnější," uvedl Lomecký. Veřejný prostor horní části náměstí by byl podle něj kolejemi značně omezen. Kompromisní variantou, kterou by Praha 1 byla ochotná akceptovat, je tramvajová trať vedená Opletalovou ulicí.
Bez souhlasu Prahy 1 není možné koleje zavést, myslí si Lomecký. "Změna územního plánu je jedna věc, stavební realizace věc jiná," uvedl.