12. března 2017 19:55 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Praha usiluje o změnu zákona. Vlaky na lince metra D mají jezdit bez řidiče

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Nástupiště stanice Olbrachtova - verze 2016. Metroprojekt ji vytvořil společně... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nástupiště stanice Olbrachtova - verze 2016. Metroprojekt ji vytvořil společně... | foto: Metroprojekt
PRAHA Město Praha se společně s dopravním podnikem (DPP) chystá iniciovat změnu drážního zákona. Důvodem je stavba trasy metra D, která je plánována bez řidiče. To dosud zákon neřeší. ČTK to řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). První etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory by mohla začít v roce 2019 a dokončena do roku 2023. Praha chce zahájit v září příštího roku geologický průzkum. Metro D má ulevit přetížené trase C a spojit centrum se sídlišti na jihu města.

“Jedna ze základních podmínek je úprava legislativy, konkrétně drážního zákona, která musí být provedena v následujících dvou letech. Návrh změny má již DPP připraven, nyní čekáme na nejvhodnější příležitost, kdy ji v Parlamentu iniciovat,“ řekl Dolínek.
Letos v listopadu bude vypsána soutěž, v níž Praha a DPP budou hledat firmu, která provede geologický průzkum. Město také vypracovalo harmonogram stavby. Rozdělena bude do čtyř etap, první zahrnuje zmíněný geologický průzkum. Báňskému úřadu chce město průzkum ohlásit v únoru 2018, v srpnu téhož roku by průzkum mohl začít.

V druhé etapě má podle harmonogramu začít stavba metra mezi stanicemi Pankrác a Nové Dvory. „Při zahájení přípravy této etapy v březnu 2017 je dosažitelný termín zahájení stavby v roce 2019,“ řekl již před časem Dolínek. Cílem by bylo dokončení a zprovoznění úseku do roku 2023.

Stanice linky D od studentů ČVUT
Stanice linky D od studentů ČVUT

Zároveň s druhou etapou by začala ražba tunelu z Písnice směrem do centra. Tento úsek má být dokončen v rámci třetí etapy. V poslední etapě by vzniklo depo v Písnici.
Náklady na stavbu z Písnice na náměstí Míru jsou odhadovány na 50 miliard korun. Město plánuje požádat o peníze z Evropské unie, z níž může získat sedm až devět miliard korun. Stanice metra A do Motola, otevřené nedávno, vyšly na téměř 20 miliard korun.

Před 50 lety začala stavba první stanice pražského metra - Hlavní nádraží. Do provozu se stanice dostala po sedmi letech od zahájení stavby, v květnu 1974, a to spolu s prvním úsekem pražského metra mezi Sokolovskou (dnes Florenc) a Kačerovem.

ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na Lidovky.cz