18. července 2016 9:35 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Praha se chystá blýsknout novými vlaky.
Bude na ně chtít skoro 10 miliard

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Příměstská jednotka City Elefant. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Příměstská jednotka City Elefant. | foto: České dráhy
PRAHA Praha zamýšlí zmodernizovat vlaky, které jezdí v rámci Pražské integrované dopravy. Na modernizaci bude město žádat z evropských fondů asi 9,6 miliardy korun. Vyplývá to z materiálu, který schválili pražští radní.

Na některých projektech bude Praha spolupracovat se Středočeským krajem. První žádosti by město mělo odeslat EU ještě letos.

V první fázi jsou plánovány tři projekty v souhrnné výši asi 4,6 miliardy. Prvním je pořízení sedmivozových vlaků na trasu S9 z Benešova přes Prahu do Milovic. V druhé fázi to je nákup dvouvozových motoráků na trasu z Prahy přes Rudnou u Prahy do Berouna. Žádost o peníze z evropských fondů by měla být podána letos.

Třetím projektem je nákup motoráků pro linku S34, která jede z Masarykova nádraží do Čakovic.

Na prvních dvou projektech chce Praha spolupracovat se Středočeským krajem, třetí bude řešit sama. První nové vlaky by se mohly na tratích objevit v prosinci 2018.

V dalších fázích by se měly modernizovat další linky, například linka S41 z Roztok u Prahy do pražské Hostivaře, linky S2 a S20 mezi Prahou, Kolínem a Čáslaví a stejně tak linky mezi Prahou a Čerčany a Prahou a Dobříší. V těchto fázích by mohly být v provozu nové vlaky v rozmezí od prosince 2019 do prosince 2023.

„Pořízení nových vozidel umožní řešení kapacitních problémů, které již v současné době nastávají především v ranní špičce,“ píše se v materiálu.

Lidé radši jedou autem

Do přeplněných vlaků se lidé nevejdou a část z nich proto jezdí do Prahy auty.

„Současně bude díky novým vozidlům možné realizovat další rozvojové záměry... jedná se především o zkracování intervalů osobních vlaků ve špičkách pracovního dne a vznik nové vrstvy zrychlené regionální dopravy (spěšných vlaků), které umožní rychlou dopravu do centra,“ píše se dále v dokumentu.

PID zahrnuje území Prahy a část Středočeského kraje a tvoří jej pražské linky metra, tramvají a autobusů a rovněž linky příměstských autobusů a vlaky označené písmenem S. Ty využije denně téměř 117 tisíci cestujících. Nejvytíženější je linka S9 z Prahy směrem na Benešov s 24 tisíci cestujícími denně.

ČTK
  • 6Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz