V uplynulých týdnech se objevily informace, že zprovoznění úseku plánované na podzim příštího roku se má opozdit.
"Dopravní podnik dostal za úkol vypracovat zprávu, která postup prací zmapuje a z které bude jasné, zda vůbec, a případně k jakému zpoždění dojde. Zároveň v ní budu chtít zjistit, pokud ke zpoždění dojde, kdo konkrétně za to nese odpovědnost," řekl radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09).
ČTĚTE TAKÉ: |
Pařízek připustil, že nyní se stavba zpožďuje v budovaném úseku na Bořislavce. Praha proto chce vědět, v jaké fázi je výstavba v dalších úsecích. "Na jednání zastupitelstva příští čtvrtek bych chtěl předložit souhrnnou zprávu týkající se výstavby," řekl radní.
Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola, které má být dokončeno v příštím roce, se odhadují na 22,5 miliardy korun. Potíže měl dopravce s čerpáním peněz z evropských fondů. Ministerstvo dopravy mu přidělilo 7,4 miliardy korun, další část dotace 3,9 miliardy mu ale nepřiznalo kvůli údajnému porušení zákona o veřejných zakázkách.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.