23. června 2016 13:03 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Praha zažádala o stavební
povolení pro stavbu trasy metra D

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Pražské metro (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pražské metro (ilustrační foto) | foto: Lidové noviny
PRAHA Praha zažádala o stavební povolení pro stavbu trasy metra D z Pankráce do Písnice. Novinářům to ve čtvrtek řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Praze, aby mohla začít se stavbou, chybí vykoupit sedm pozemků. Další desítky pozemků bude muset dopravní podnik (DPP) vykoupit v místech, kde jsou plánovány stanice.

Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice až do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto.

„Připravenost projektu je taková, že můžeme zažádat o stavební povolení. Intenzivně jednáme s vlastníky pozemků. Kdyby se nám nepodařilo vybudovat všechny vestibuly, metro by mělo začít být raženo, následně se dodělají a otevřou všechny stanice,“ řekl Dolínek. Dodal, že stejným způsobem postupovala Praha při stavbě metra B Na Černý Most, kdy byla stanice metra Kolbenova dokončena až po zahájení provozu trasy.

„K tomu, abychom zahájili stavbu, stačí nám vykoupit sedm pozemků, o kterých jednáme s vlastníky,“ řekl šéf DPP Martin Gillar. Tomu dozorčí rada podniku na středečním jednání dala za úkol začít s realizací stavby.

TRAŤ NA DĚDINU V ROCE 2018

Stavba tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina v Praze 6 by mohla začít v roce 2018. Magistrát se nyní chystá dokončit projednání projektu a schválit výstavbu. Novinářům to ve čtvrtek řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Stavba už dostala posouzení EIA, které řeší vliv stavby na životní prostředí, zároveň Praha čeká na požadavky Prahy 6 na velikost plánovaného parkovacího domu. Na kolik stavba vyjde, zatím není jasné. Trať na Dědinu má měřit 2,3 kilometru a má na ní být pět zastávek.

Proti původnímu záměru se neuskuteční architektonická soutěž na novou podobu stanic. Podle Dolínka by to oddálilo zahájení stavby.

Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů.

Pro cestující se před rokem otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.

ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.