13. ledna 2016 15:42 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Pražské Kotvě přibude nový název. Kao-tche-wa má přilákat víc čínských turistů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
OD Kotva Praha. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy OD Kotva Praha. |
PRAHA Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka.

Kotva o tom ve středu informovala v tiskové zprávě. Jméno složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa připomíná český název Kotva. Použité znaky poukazují na „výjimečnost a vysokou kvalitu“.

„Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy,“ uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

„Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty,“ dodal ředitel.

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v letošním třetím čtvrtletí v České republice poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 procent celkové částky, kterou turisté ze států mimo Evropskou unii v České republice v obchodech nechali.

Podíl Rusů klesl meziročně z 31 procent na šestnáct procent. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo Evropskou unii zprostředkovává vracení DPH.

Tržby v Kotvě za rok vzrostly o 50 milionů

Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15935 Kč na 19404 korun.

Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211 tisíc. Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil na zhruba 270 tisíc.

Obchodní dům Kotva v roce 1992.
Obchodní dům Kotva

Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o padesát milionů na zhruba 800 milionů korun. Objekt vlastní irská společnost Markland.

Vedení Prahy chce letos odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov sedmdesátých let.

Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.

ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.