8. října 2012 17:55 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Pražské S-Bahn by měly vyjet za
dva roky, vzniknou nová nádraží

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 7Diskuse
Příměstská jednotka City Elefant. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Příměstská jednotka City Elefant. | foto: České dráhy
PRAHA Pražský magistrát připravuje větší zapojení železnice do Pražské integrované dopravy. Kromě svozu lidí z okolí města by vlaky nově vozily cestující mezi jednotlivými částmi Prahy. První výhradně pražské vlakové linky by mohly jezdit za dva až tři roky, plně fungující obdoba německého S-Bahnu by mohla vzniknout do roku 2020.

Zavedením prvních tratí vznikne poptávka po větším využívání vlakových spojů ve městě, věří náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek. Množství lidí, kteří vlaky v Praze cestují, trvale narůstá od roku 2006.

Za tuto dobu podle PID činil růst počtu cestujících více než třetinu. Jde ale především o lidi, kteří přijíždějí z okolí hlavního města do zaměstnání.

Podle magistrátu má však železnice potenciál konkurovat městským autobusům a tramvajím, protože je ve srovnání s nimi rychlejší a není závislá na dopravních komplikacích. Klíčová je podle magistrátu stavba nových vlakových zastávek v okolí městských dopravních uzlů a zejména u metra.

Počty přepravených osob vlaky integrované dopravy.

Prvním takovým projektem je podle ředitele odboru strategie Správy železniční dopravní cesty Marka Binka zastávka u metra Kačerov. Měla by být hotová do roku 2014 a počítá se s ní pro spojení z Radotína do Běchovic právě přes Kačerov. Dalšími plánovanými tratěmi, které by měly tvořit železniční spojení okrajových městských čtvrtí, jjsou tratě Radotín - Smíchov - Vršovice - Vysočany a Hostivař - Libeň - Holešovice.

Pokud by měly vlaky fungovat jako v německých městech, bude třeba výrazně zkrátit interval mezi jednotlivými spoji, upozornil náměstek generálního ředitele Českých drah Antonín Blažek. Problém je v kapacitě sítě kolejí, o které se osobní vlaky dělí s rychlíky a nákladní dopravou.

Křišťálová lupa - hlasování 2011

Například trať z Vysočan přes Libeň a Malešice do Hostivaře, která by se pro takovéto městské spojení hodila, se v Libni kříží s frekventovanou rychlíkovou tratí na Kolín a Pardubice.

Zavedení častějšího jízdního taktu by si proto vyžádalo stavbu mimoúrovňového přejezdu, aby se městská linka a rychlíky nepotkávaly. Se stavbou potřebného křížení správa železnic počítá, dodal Binko.

Lidovky.cz, ČTK
  • 7Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.