Vedle nakupování roste rovněž obliba on-line televizí a internetových
rádií. Televizi na internetu pravidelně vyhledává třetina uživatelů, před rokem to byla necelá pětina. Zatímco u televize křivka průběžně roste, u internetového rozhlasu kolísá. V únoru se nicméně rádia na síti těšila rekordní 31procentní oblibě.
Populární YouTube
Stále populárnější je také sdílení fotografií a videí, které na internet
umísťuje 42 procent uživatelů. Nově se výzkumníci ptali na sledování videí například na serverech YouTube nebo Stream. Tuto aktivitu kladně hodnotí 44 procent lidí s přístupem na internet.
Podle průzkumu mírně klesá zastoupení uživatelů, kteří se sami starají o bezpečnost počítače, v únoru jich bylo 26 procent. Na druhou stranu se zvyšuje podíl majitelů soukromých počítačů s nainstalovaným softwarem pro ochranu před programy, které slouží k získání informací o datech uživatele bez jeho vědomí. Takzvaný antispyware, který je aktualizován téměř denně, má 40 procent uživatelů.
Ve výzkumu pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) bylo dotazováno 2139 respondentů starších deseti let.
Přes internet nakupuje podle průzkumu už polovina jeho uživatelů
PRAHA -
Popularita internetu jako nákupního prostoru nadále roste. Podle průzkumu společnosti Mediaresearch z letošního února nakupuje na webu pravidelně 48 procent uživatelů internetu, což je meziročně o pět procentních bodů více. Nárůst je patrný hlavně u generace nad 55 let.
Nakupování po internetu, ilustrační foto foto: Shutterstock
Změny na spořicích účtech: banky v posledních týdnech zahýbaly s úroky z vkladů. Co se dá ještě letos čekat?
Armáda tvoří registr potenciálních branců. Speciální systém má zmapovat, kdo by byl schopen bránit Česko
Za návrat černého kašle mohou i nové vakcíny, říká virolog. Upozorňuje také na vliv migrace z východu
Cíl útoku: Moskva. Teroristé Islámského státu se upnuli na Rusko, jsou z nich nervózní i tálibánci
Koordinátor/ka klinických hodnocení
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha