Usedlejší Murano
Navenek Murano pokračuje v trendu, jenž v roce 2003 nastolil jeho předchůdce. Karoserie si ponechala siluetu a proporce, příliš se nezměnily ani vnější rozměry. Vnitřní prostor prodělal změny podstatně výraznější, ač je po stránce velikosti srovnatelný s předchůdcem. Sportovně stylizovaný a poměrně strohý interiér vzal za své, nové Murano se orientuje především na luxus. Tomu odpovídá jakost použitých materiálů i vysoká úroveň standardní výbavy.
Pod kapotou druhé generace je opět uložen výhradně vidlicový benzinový šestiválec 3,5 litru s výkonem 256 k. Samozřejmostí je bezestupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Jízdní vlastnosti jdou ruku v ruce s luxusním zaměřením modelu, ovládání vozu je velmi snadné, jeho reakce jsou ale pomalejší. Orientaci na pohodlnější klientelu koneckonců potvrzuje i automobilka. Oproti předchůdci dostal podvozek komfortnější nastavení, které s přehledem absorbuje většinu nerovností, ovšem za cenu většího naklánění v zatáčkách.
+2 místa pro Qashqai
Druhou avizovanou novinkou je typ Qashqai +2. Již s jeho krátkou verzí se Nissan do evropského vkusu trefil opravdu výborně. Jak už název napovídá, nový Qashqai +2 je větší sedmimístnou alternativou standardního modelu. Jeho karoserie je o 211 mm delší a o 38 mm vyšší, je prakticky totožná jen ke sloupkům čelního skla, zbytek vozu je tvarově i rozměrově jiný.
Prodloužení rozvoru o 135 mm oproti původní verzi nijak zásadně nezměnilo prostorové poměry v prvních dvou řadách sedadel, snadnější je především přístup delšími dveřmi k druhé řadě. Větší zadní převis umožnil zástavbu dvou výklopných sedaček do zavazadlového prostoru. Ty jsou však podobně jako u vozů konkurence velikostně velmi omezené a lze je použít především pro převoz dětí. V sedmimístné konfiguraci zbude ve voze prostor pro uložení 130 litrů zavazadel, v pětimístném uspořádání solidních 550 litrů.
Jízdní vlastnosti patří k ceněným vlastnostem krátké verze a model +2 v tomto ohledu nijak nestrádá. Větší průměr otáčení, menší přechodový úhel a díky metráku váhy navíc o trochu slabší dynamika - to jsou naštěstí všechny nevýhody, které v kontextu se svým sourozencem novinka má. Podvozek je patřičně tuhý, přesto nabízí nebývale vysokou dávku cestovního komfortu. Řízení je optimálně tuhé a poskytuje v této kategorii výjimečnou zpětnou vazbu i citlivost kolem středové polohy.
Testované provedení bylo poháněno dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem z produkce Renaultu. Agregát o výkonu 150 koní poskytuje tomuto vozu velmi solidní dynamiku. Přenos hnací síly je podobně jako u většího Murana rozdělován na všechna kola.
Cena sedmimístné verze typu Qashqai by měla být oproti kratší verzi zhruba o 8-10 % vyšší, což je s ohledem na vyšší užitnou hodnotu odpovídající navýšení.
Navenek Murano pokračuje v trendu, jenž v roce 2003 nastolil jeho předchůdce. Karoserie si ponechala siluetu a proporce, příliš se nezměnily ani vnější rozměry. Vnitřní prostor prodělal změny podstatně výraznější, ač je po stránce velikosti srovnatelný s předchůdcem. Sportovně stylizovaný a poměrně strohý interiér vzal za své, nové Murano se orientuje především na luxus. Tomu odpovídá jakost použitých materiálů i vysoká úroveň standardní výbavy.
Pod kapotou druhé generace je opět uložen výhradně vidlicový benzinový šestiválec 3,5 litru s výkonem 256 k. Samozřejmostí je bezestupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Jízdní vlastnosti jdou ruku v ruce s luxusním zaměřením modelu, ovládání vozu je velmi snadné, jeho reakce jsou ale pomalejší. Orientaci na pohodlnější klientelu koneckonců potvrzuje i automobilka. Oproti předchůdci dostal podvozek komfortnější nastavení, které s přehledem absorbuje většinu nerovností, ovšem za cenu většího naklánění v zatáčkách.
+2 místa pro Qashqai
Druhou avizovanou novinkou je typ Qashqai +2. Již s jeho krátkou verzí se Nissan do evropského vkusu trefil opravdu výborně. Jak už název napovídá, nový Qashqai +2 je větší sedmimístnou alternativou standardního modelu. Jeho karoserie je o 211 mm delší a o 38 mm vyšší, je prakticky totožná jen ke sloupkům čelního skla, zbytek vozu je tvarově i rozměrově jiný.
Prodloužení rozvoru o 135 mm oproti původní verzi nijak zásadně nezměnilo prostorové poměry v prvních dvou řadách sedadel, snadnější je především přístup delšími dveřmi k druhé řadě. Větší zadní převis umožnil zástavbu dvou výklopných sedaček do zavazadlového prostoru. Ty jsou však podobně jako u vozů konkurence velikostně velmi omezené a lze je použít především pro převoz dětí. V sedmimístné konfiguraci zbude ve voze prostor pro uložení 130 litrů zavazadel, v pětimístném uspořádání solidních 550 litrů.
Jízdní vlastnosti patří k ceněným vlastnostem krátké verze a model +2 v tomto ohledu nijak nestrádá. Větší průměr otáčení, menší přechodový úhel a díky metráku váhy navíc o trochu slabší dynamika - to jsou naštěstí všechny nevýhody, které v kontextu se svým sourozencem novinka má. Podvozek je patřičně tuhý, přesto nabízí nebývale vysokou dávku cestovního komfortu. Řízení je optimálně tuhé a poskytuje v této kategorii výjimečnou zpětnou vazbu i citlivost kolem středové polohy.
Testované provedení bylo poháněno dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem z produkce Renaultu. Agregát o výkonu 150 koní poskytuje tomuto vozu velmi solidní dynamiku. Přenos hnací síly je podobně jako u většího Murana rozdělován na všechna kola.
Cena sedmimístné verze typu Qashqai by měla být oproti kratší verzi zhruba o 8-10 % vyšší, což je s ohledem na vyšší užitnou hodnotu odpovídající navýšení.