Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Příčiny nechtěného zrychlování toyot pomůže vyšetřit NASA

16:57
Vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) pomohou americkým regulátorům vyšetřit příčiny problémů automobilů japonské firmy Toyota Motor s nechtěným zrychlováním. Uvedl to dnes americký ministr dopravy Ray LaHood.
Toyota (ilustrační foto)

Toyota (ilustrační foto) foto: Reuters

NASA má Národnímu úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) pomoci zjistit, zda nechtěné zrychlování nesouvisí s elektronikou. Znalosti NASA v oblasti elektroniky, počítačů a analýzy rizik podle ministra zajistí komplexní prošetření této záležitosti. Toyota problémy spojuje s mechanickými závadami a tvrdí, že o potížích s elektronikou neexistují žádné důkazy.

LaHood rovněž uvedl, že americká Národní akademie věd (NAS) v samostatné studii přezkoumá problémy s nechtěným zrychlováním v celém automobilovém průmyslu a doporučí vládě, jak zajisti bezpečnost elektronických řídicích systémů v automobilech. Očekává se, že příprava této studie zabere 15 měsíců, napsala agentura AP.

Toyota byla kvůli problémům s nechtěným zrychlováním nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů, z toho zhruba šest milionů ve Spojených státech. To mělo negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.

Automobilka dnes uvedla, že bude při ohlášeném přezkumu problémů spolupracovat. "Tyto studie jsou právě tím typem vědeckého posouzení, po kterém voláme. Osvětlení této záležitosti je spojeno s oddělením skutečnosti od fikce, což bude dobré pro Toyotu, tento průmysl i motoristickou veřejnost," dodala.

Toyota po dnešním jednání zvláštního výboru pro globální kvalitu slíbila, že bude rychleji reagovat na stížnosti zákazníků. Firma si od zřízení výboru slibuje, že jí pomůže zachránit její pověst a obnovit důvěru, kterou poškodilo masivní svolávání vozů k opravě. Kvalitu mají v budoucnosti hodnotit i experti mimo společnost.

Autor:

Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!