9. července 2014 18:17 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Příliš řecké jídlo či ruští turisté.
Na co si Češi na dovolené stěžují?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 10Diskuse
Pláž v Bibione (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pláž v Bibione (ilustrační foto) | foto: Lidové noviny
PRAHA Se začátkem letní sezony zavalili klienti cestovní kanceláře prvními více či méně kuriózními stížnostmi a reklamacemi. Letos kvůli přijetí nového občanského zákoníku přibylo požadavků a zvláštních připomínek od klientů, kteří chtějí zpět část z ceny zájezdu s odvoláním na "ztrátu radosti z dovolené". Hitem letošní sezony tak podle cestovek bude "reklamační turistika".

Turista si například stěžoval na hotel ve Španělsku, kde jsou Češi údajně diskriminováni. "Při odjezdu totiž museli všichni Češi vyklidit pokoj již ve 12 hodin a ještě na to byli upozorněni velkou cedulí na recepci CHECK OUT 12:00," uvedl klient CK Alexandria.

Řada stížností míří na kvalitu stravování, třeba v Řecku. "Na pláži jsme si dali gyros a to vůbec nebyl gyros, jak má být. To když si ho dám u nás na nádraží, to je gyros, ale tohle...," napsal v dopise jeden k klientů CK.

Podobný dopis obdržela i cestovní agentura Levnézájezdy.cz. "Jídlo v hotelu bylo moc řecké, což nám nechutnalo. Od poloviny zájezdu jsme tedy přestali využívat polopenzi a chodili do místního fast foodu. V příloze posíláme účtenky a žádáme jejich proplacení," uvedl klient.

ČTĚTE TAKÉ

Někteří z klientů cestovních kanceláří tráví v Turecku čas volna místo na pláži sepisováním stížností. "Fotodokumentaci jako technik kriminálky na místě činu soustředěně pořizoval muž, který později dal dohromady celou skupinku účastníků zájezdu, aby společně podali reklamaci. Velká část problémů ovšem pramenila z konfliktů českých klientů s rusky mluvícími turisty, za které ani cestovka, ani hotel nemohou. Neshody vyvrcholily dokonce menší potyčkou. Problémy turistů jsme řešili průběžně už během jejich dovolené, dokonce jsme je raději operativně přestěhovali do jiného, dražšího hotelu," uvedl marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný.

"Objednali jsme si zájezd do penzionu No name, ale ubytovali jste nás v úplně jiném penzionu s jiným jménem," napsal turista cestovní agentuře.

Lidovky.cz, ČTK
  • 10Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz