Za pokles podle MTG může tuzemský "tlak na ceny a nižší poptávka od zadavatelů reklamy". "TV Prima nicméně v prvním čtvrtletí zvýšila svůj podíl na reklamním trhu," uvedla MTG bez dalších podrobností.
Meziročně přitom Primě o procento klesl podíl na sledovanosti. Ta letos od začátku ledna do konce března činila v průměru 19,5 procent. Loni v témž období byla 20,5 procenta, za poslední loňské čtvrtletí pak 21,1 procenta.
MTG pokles vysvětluje tím, že v reklamně slabší sezóně investovala do programů méně. Naopak jarní programové schéma s několika novými pořady ji údajně přineslo lepší čísla. "V prvních dvou dubnových týdnech podíl na sledovanosti vzrostl na 21 %," uvádí se ve zprávě spolumajitele Primy.
Ten také investoval do přípravy a rozjezdu nového digitální kanálu Prima Cool, který odstartoval 1. dubna. Tato operace se podepsala na meziročním poklesu provozního zisku, z 38 milionů švédských korun (93 milionů českých korun) v loňském prvním kvartálu na letošní 2 miliony (necelých 5 milionů Kč).