"Vysvětlujeme si to situací na trhu, kdy pro profesi řidiče není třeba žádného odbornějšího zaměření a pracovní pozice řidiče je stále hezky placená," říká Veronika Rozumková ze společnosti Seznam.cz, která portál Sprace provozuje.
Navíc si řidiči dálkových kamionových společností užívají benefity plynoucí z jejich cestování. I díky dietám vypláceným v eurech se dostávají na poměrně zajímavé mzdy, které se pohybují okolo 50 tisíc hrubého.
Navíc jim svědčí i současná situace a dopravci nové řidiče hledají.
"Doprava je indikátorem růstu ekonomiky a vzhledem k tomu, že v loňském roce došlo k jejímu oživení, vzrostly dopravní výkony firem, což vedlo ke zvýšené poptávce po řidičích," říká Jiří Kocourek ze společnosti LMC.
Nová směrnice přikazuje jezdit osm hodin denně
Svoji roli hraje i evropská směrnice, která na začátku loňského léta přikázala profesionálním řidičům šoférovat v souhrnu osm hodin denně. Na pracovním portálu Jobdnes se objeví po zadání hesla "řidič" v současnosti kolem stovky pracovních pozic od řidičů záchranky až po šoféry tahačů.
Na druhém místě se s 31 tisíci dotazy objevují obchodní zástupci, kteří jsou nejhledanější naopak z pohledu firem.