Prodej Audi v Číně, která je pro automobilku největším trhem, se v únoru snížil o 3,5 procenta na zhruba 30 tisíc. Prodej Mercedesu se v Číně propadl až o 47 procent na 10 134 vozů. Za poklesem stály oslavy příchodu nového lunárního roku, které tentokrát připadly na první polovinu února, zatímco loni se uskutečnily již v lednu.
Jednička světového trhu
Audi počítá s růstem globálního prodeje i v celém letošním roce. Loni zvýšila prodej o téměř 12 procent na rekordních 1,45 milionu vozů. Růst za celý letošní rok však čeká i Mercedes. Loni se jeho prodej zvýšil o 4,5 procenta na rekordních 1,42 milionu vozů.
Audi se do roku 2020 plánuje stát jedničkou na světovém trhu s luxusními vozy. Boj Audi o vedoucí pozici na luxusním trhu však nebude jednoduchý.
Jedničkou se do roku 2020 hodlá stát i Mercedes-Benz. Vedoucí pozici na trhu si navíc chce udržet současný lídr, německá automobilka BMW.
ČTĚTE TAKÉ |
Volkswagen loni získal kontrolu rovněž nad německým výrobcem luxusních sportovních automobilů Porsche. Ten ve středu oznámil, že jeho prodej v únoru meziročně stoupl o více než 18 procent na 10 454 vozů.