Prodej mírně překonal očekávání analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali na 1,27 milionu vozů. V celoročním přepočtu navíc dosáhlo tempo prodeje zhruba 17,2 milionu vozů, což byl nejlepší listopadový výsledek od roku 2003.
Největší americká automobilka General Motors (GM) v listopadu zvýšila prodej v USA o 6,5 procenta na 225.818 vozů. Analytici přitom její odbyt odhadovali pouze na 217.462 vozů. Prodej domácího konkurenta Chrysler stoupl o více než 20 procent, zatímco rivalovi Ford prodej o téměř dvě procenta klesl. „Nižší ceny benzinu pomáhají celému trhu,“ řekl mluvčí GM Jim Cain. Dodal, že k růstu prodeje přispívá i silná ekonomika, lepší spotřebitelská důvěra, růst mezd a pokles nezaměstnanosti.
ČTĚTE TAKÉ: |
Japonská Toyota, která je největším výrobcem automobilů na světě, ohlásila zvýšení listopadového prodeje na americkém trhu o tři procenta na 183.343 vozů. Zhruba tříprocentní nárůst odbytu v USA zaznamenala také největší evropská automobilka Volkswagen.
Automobilový průmysl podle agentury AP počítá s příznivým vývojem amerického trhu i v prosinci. „Pravděpodobně to bude nejlepší prosinec za mnoho let,“ prohlásil analytik Jesse Toprak ze společnosti Cars.com.
Údaje o prodeji automobilů jsou indikátorem celkových spotřebitelských výdajů, které zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity Spojených států. Výzkumná společnost LMC Automotive předpokládá, že v celém letošním roce se v USA prodá 16,4 milionu aut. Prodej by tak měl stoupnout o zhruba pět procent z loňských 15,6 milionu vozů.