Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Prodej ojetých aut přes internet klesl, u škodovek o 13 procent

Ekonomika

  13:23
Prodej ojetých aut prostřednictvím internetového programu auto-plus se loni snížil o 5,5 procenta na 13 614 automobilů. Předloni služba zaznamenala růst o jedno procento. Vyplývá to z informací společnosti Import VW Group, která službu provozuje.

Riziko, že při koupi ojetiny narazíte na kradený automobil, je překvapivě vysoké. foto: Lidové noviny

Prodej osobních aut značky Volkswagen v rámci programu vzrostl o osm procent a užitkových aut VW se prodalo o 26 procent více. Nárůst o osm procent rovněž zaznamenala Audi. Naopak prodej ojetých škodovek o 13 procent klesl a u Seatu byl pokles o téměř tři procenta. Odbyt ostatních značek se snížil o desetinu.

Klíčovým prodejním nástrojem jsou internetové stránky www.auto-plus.cz, které zákazníkům usnadňují vyhledávání v rozsáhlé nabídce. Ta v současnosti čítá téměř 2400 ojetých automobilů. Počet unikátních návštěv za rok 2009 dosáhl 2,607 milionu. To představuje meziroční nárůst o 27 procent.

Značka auto-plus, vlastněná společností Import VW Group, se zabývá prodejem ojetých vozů v České republice již více než devět let. Program auto-plus zahrnuje výhradně obchodníky z řad autorizovaných prodejců Volkswagen Osobní vozy, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy v České republice.

Podobný program zaměřený na zánovní ojetiny provozuje i Škoda Auto pod názvem Škoda Plus. Na zánovní auta se zaměřil i největší tuzemský autobazar AAA Auto ve své nabídce AAA Premium Auto.

V roce 2009 se v Česku poprvé registrovalo 144 000 ojetých vozů, což je o 37 procent méně než v předchozím roce.

Autor:

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...