Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Prodejci aut začínají bojovat

  8:28
PRAHA - Na českém trhu prodejců nových osobních automobilů začíná přituhovat. Zahraniční automobilky se snaží více se zde prosadit a k tomuto účelu využívají drsnějších reklamních metod, v Česku zatím tolik nevídaných, jež jsou založeny na porovnání s konkurencí. Takovouto kampaň včera spustila korejská automobilka Kia.
V reklamě se srovnává model Kia Cee’d se Škodou Fabia, přestože Fabia patří do nižší třídy.

V reklamě se srovnává model Kia Cee’d se Škodou Fabia, přestože Fabia patří do nižší třídy. foto: Lidové noviny

V reklamě se srovnává model Kia Cee’d se Škodou Fabia, přestože Fabia patří do nižší třídy. „Reklamní kampaň jsme takto postavili zcela záměrně. V prodejích nových aut v Česku totiž jednoznačně dominuje kategorie malých vozů. My ale chceme ukázat, že za srovnatelnou cenu je možné získat již i vůz nižší střední třídy,“ uvedl Patrik Fanc z oddělení marketingu automobilky Kia. Model Cee’d totiž patří právě do této kategorie, podobně jako například Škoda Octavia. Fabia je už typem malého vozu.

Škoda odvetu nechystá
Kia v reklamě uvádí sedm důvodů, proč dát přednost právě modelu Cee’d. Současně také výrazně snížila jeho cenu (na úkor počtu airbagů a při absenci zabudovaného rádia).
„Cena 289 980 korun za tento model je stálá, nejedná se o žádnou akční nabídku,“ upřesnil Fanc.

Automobilku Škoda nechává tato kampaň chladnou. „Je na každém z konkurentů, jaký zvolí styl své reklamní kampaně a kde vidí hranice etiky. Žádná odvetná opatření nepřipravujeme a zákazníky se budeme snažit nadále oslovovat kvalitou našich vozů,“ reagoval Jaroslav Černý, tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto.

Automobilka Kia ale zdaleka není jediná, která se snaží zákazníky oslovit cenovou nabídkou. Většina firem plánuje do konce roku velké slevy. „V Evropě a zejména v České republice je největší konkurenční prostředí na světě. Proto nemáme ani jinou možnost než se s tím vyrovnávat cenovou politikou,“ říká Martin Hejral, mluvčí automobilky Chevrolet. Právě automobilka Chevrolet vstoupila na český trh teprve nedávno. Model Spark přitom dnes patří mezi nejprodávanější vozy ve své kategorii.

Český trh je velmi perspektivní
„V současné době jsme na jedenáctém místě v počtu nově registrovaných vozů. Naším střednědobým cílem je být mezi prvními deseti,“ dodal Hejral. Automobilka přitom na začátek příštího roku chystá nový model Cruze, který bude konkurovat Škodě Octavia. Cena podle Hejralových slov bude začínat na úrovni okolo 300 tisíc korun.

Zahraniční automobilky obecně považují český trh za velmi perspektivní. „Celkové roční prodeje tu určitě ještě půjdou nahoru. V součtu osobních a lehkých užitkových vozů máme v Česku již nyní asi osm procent a chceme získat deset,“ uvedl Martin Linhart, ředitel vnější komunikace automobilky Ford. Ta po Škodě Auto prodává v Česku nejvíce osobních vozů.
Velký potenciál českého trhu prodejců nových aut potvrzuje i Pavel Tunkl, ředitel Svazu dovozců automobilů. „Ročně se zde obnovuje zatím jen asi 3,5 procenta vozového parku. Normální je ale okolo osmi až deseti procent,“ uvedl Tunkl.

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...