23. dubna 2013 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

LED televizory drtí LCD. Jejich
prodejní podíl je až 98 procent

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Sledování televize, ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sledování televize, ilustrační foto | foto: Shutterstock
PRAHA LED televizory se na prodejích televizní přijímačů podílejí už z 95 až 98 procenty. Naopak televize s obrazovkou LCD tvoří nyní už jen asi půl procenta prodejů, někteří prodejci je nemají v nabídce vůbec.

Vyplývá to z ankety mezi prodejci elektra. Výrazné zvýšení odbytu televizí si obchodníci slibují od blížícího se mistrovství světa v hokeji.

"Důvodem raketového růstu prodejů LED televizí je nejen jejich popularita mezi zákazníky, ale také přístup výrobců, u kterých hraje LED dominantní roli. V tomto roce dokonce někteří výrobci již jinou technologii do svého sortimentu ani nezařadí," uvedla mluvčí řetězce Electro World Markéta Englová.

ČTĚTE TAKÉ:

V prodejnách Euronics se před rokem prodeje LCD televizí podílely na tržbách ze sedmi procent, plazmové přístroje ze 6,5 procenta. Během roku oba segmenty klesly téměř k nule.

Hlavním důvodem nárůstu obliby LED přístrojů je především jejich klesající cena. "Trend v segmentu televizorů je jasný - LED TV jsou již v současné době cenově tak nízko, že technologicky starší LCD televizory se spotřebitelům jednoduše nevyplatí kupovat," uvedla mluvčí e-shopu Kasa.cz Jitka Součková.

LED či LCD?

Také LED televize využívají technologii LCD, obrazovka je totiž také tvořena tekutými krystaly. Ty se za pomoci elektrické energie mění a tím umožňují regulovat průchod světla na obrazovku. Podsvícení celé plochy ale namísto například světelných trubic zajišťují právě diodami vyzařujícími světlo (LED).

Zájem o plazmové televize se od začátku roku výrazně snížil, přesto mají stále své fanoušky. Jejich výhodou proti LCD je možnost sledovat obraz z jakéhokoliv úhlu, nevýhodou zase vyšší spotřeba. Tato technologie je dnes spíš doménou větších úhlopříček.

"Plazmové televizory jsou v propadu, nicméně je předpoklad, že na současném pětiprocentním podílu se udrží i nadále. Stále jsou zákazníci, kteří plazmu preferují a značky je budou vyrábět i nadále," dodala marketingová manažerka prodejen Datart Jana Choroušová.

Nejvíc se v ČR prodávají TV s úhlopříčkou 82 cm. Okrajovou záležitostí stále zůstávají 3D televizory. Obchodníci očekávají, že s blížícím se mistrovstvím světa v hokeji se prodeje televizí zvýší. "Pokud porovnáme počet prodaných kusů TV před mistrovstvím, jedná se zhruba o nárůst okolo 30 až 35 procent v porovnání s ostatními týdny," dodala Englová.

Šampionát přitáhne k obrazovkám více než 650 milionů diváků, mezi nimi i řadu Čechů. Televizory se tradičně nejlépe prodávají před vánočními svátky, sportovními šampionáty či olympiádou.

Lidovky.cz, ČTK
  • 6Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!