Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Prodejci letenek nasadili na SmartWings příplatek, aby podpořili ČSA

Ekonomika

  9:26
PRAHA - Největší tuzemští prodejci letenek podle přišli na poněkud netradiční způsob, jak podpořit České aerolinie a ukázat, že jim umějí sehnat dostatek zákazníků.
Letiště (ilustrační foto)

Letiště (ilustrační foto) foto: Reuters

Uměle zdražili konkurenta SmartWings, aby se lépe prodávaly dražší letenky ČSA, píše Mladá fronta Dnes, podle které případ prověří antimonopolní úřad.

Prodejci na pár dnů tento týden nastavili své rezervační systémy na linkách do Paříže a Bruselu tak, že jako nejlevnější přímé spojení vyšly lety ČSA, které jsou běžně dražší. Tarif konkurence byl přitom levnější, ale prodejci ho uměle zdražili například pětitisícovým servisním poplatkem nebo jejich nabídku zcela vyřadili.

"Cítím to tak, že je potřeba národního dopravce podpořit. Není v zájmu cestujících, aby skončil," řekl MfD Robert Dvornický ze společnosti Condor, která podporu ČSA potvrdila. Ostatní agentury prý oficiálně znevýhodnění SmartWings odmítají.

Čtěte také


SmartWings přišla zhruba o 2 miliony

Konkurenční SmartWings, patřící pod český Travel Service, akce prodejců poškodila, podle MfD přišla o zhruba dva miliony korun. "Jde jednoznačně o kartelovou dohodu, která nás diskriminuje. Už to řešíme právní cestou," řekla mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková.

Podle informovaného zdroje, který se odmítl do akce zapojit, vzešla myšlenka přímo od prodejců letenek. Těm se nelíbilo, že přes víkend ČSA ve svých akcích ruší transakční poplatky za prodej letenek a pro zákazníky tak bylo levnější koupit si je přímo na webu aerolinek než u prodejců. Prodejci potřebovali České aerolinie přesvědčit, že umějí zvednout prodeje jejich letenek, aby nepřišli o své marže.

Ustoupily i SmartWings: zvedly servisní poplatek za prodej letenky přes svůj web tak, aby bylo levnější koupit letenku přes prodejce.

Autoři: ,

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...