Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Prodejci televizí mají žně

Ekonomika

  7:17
PRAHA - Blížící se dvacáté zimní olympijské hry dělají radost nejen sportovním fanouškům, ale také prodejcům televizí. Jejich tržby za televizní přijímače totiž výrazně vzrostly. Největší zájem je přitom podle obchodníků s elektronikou o LCD, plazmové a také ploché televize.

Šéf sportovního zpravodajství Otakar Černý informoval o olympijském programu České televize. foto: René VolfíkČTK

„Minulý týden se zvýšil prodej těchto produktů oproti týdnu před tím zhruba o dvacet procent,“ uvedl šéf Electro Worldu Jiří Řízek.

Podobně mluví i ředitel společnosti Datart International Pavel Sláma. Podle něj jsou právě olympijské hry impulsem ke zvýšenému prodeji televizorů. „Zvýšený zájem zaznamenáváme také ze strany majitelů restaurací a prostor, které se v průběhu olympijských her zaplní sportovními nadšenci a fanoušky,“ dodává Sláma s tím, že tito zákazníci nakupují především velké projekční televizory s úhlopříčkou až 150 centimetrů nebo projektory. Totéž potvrdila za obchody Carrefour také mluvčí řetězce Jana Havlíčková. Obchodníci zároveň očekávají, že do rozjezdu olympiády, což je už tento pátek, stihnou jejich tržby za televize ještě narůst.

Obrovský zájem je ale také o přijímače digitálního vysílání takzvané set-top-boxy. „Zatímco normálně se jich prodá sto, maximálně dvě stovky za měsíc, nyní se jich stejný počet prodal za jeden týden,“ sdělil mluvčí prodejen Proton Bohuslav Komín. „Prodej set-top-boxů narostl za minulý týden asi dvojnásobně,“ uvedl za ElektroWorld Řízek.

Do zahájení olympiády pak odhaduje Komín prodej dalších několik tisíců těchto přijímačů. I v případě set-top-boxů je důvod rostoucího zájmu jasný. Kromě olympiády ale prodejci uvádějí ještě jeden důvod. „Souvisí to s plánovaným spuštěním digitálního kanálu ČT 4 Sport,“ upozornil Komín.

Některé firmy také nachystaly v souvislosti s olympiádou speciální nabídku plazmových obrazovek. „Jsou doplněny digitálním set-top-boxem zdarma nebo zvýhodněnou cenou DVD rekordéru,“ poznamenal za firmu Datart Sláma. Také ElectroWorld nehodlá zůstat pozadu. „Kromě zvýhodněných cen plazmových obrazovek máme také speciální akci, kde zákazník při nákupu nad určitou částku může odhadnout olympijský výsledek české reprezentace,“ vysvětluje za společnost Jiří Řízek s tím, že pokud bude zákazníkův tip správný, bude mít zmiňovaný nákup zadarmo.

Obchodníci ovšem rostoucím zájmem o televize před olympijskými hrami nejsou překvapeni. „Zvýšený prodej je před každou takovou událostí, další růst prodeje očekáváme před mistrovstvím světa ve fotbale,“ prohlásil Řízek.
Autor: