"Byť se prohibice piva přímo netýká, dopadá na nás skrze problémy našich obchodních partnerů, konkrétně především provozovatelů hospod a barů. Lidé v době prohibice omezili návštěvy těchto podniků a to se to samozřejmě negativně projevuje na spotřebě piva," řekl serveru Lidovky.cz mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.
ČTĚTE TAKÉ: |
O pivo je stejný zájem jako před prohibicí
Další pivovary situaci hodnotí v podobném duchu - o pivo je podle nich stejný zájem, jako kdyby prohibice nebyla. "V prodejích piva naší značky jsem během prohibice nezaznamenali žádnou změnu," uvedla mluvčí společnosti Heineken Zuzana Kosáková.
"Data máme pouze z naší restaurace, kterou přímo provozujeme. Tam je specifická situace, protože prodej lihovin tu i za normálních okolností tvoří velm malou část tržeb, většinou se tu totiž stejně prodává pivo. Takže jsme konkrétně v téhle jedné restauraci nezpozorovali žádnou změnu, zákaz prodeje lihovin se jí tedy ani nijak nedotkl. U dalších si netroufám v tuhle chvíli odhadovat, nemám k tomu relevantní údaje," sdělil serveru Lidovky.cz mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec.
ČTĚTE DÁLE: |
Hospody denně přicházejí až o 200 milionů korun
Pivovarníci se naopak obávají, že by v důsledku prohibice mohly některé hospody či bary zkrachovat, čímž by pivovary přišly o část dlouhodobých zákazníků.
Podle odhadu společnosti Mag Consulting přicházejí české restaurace a bary každým dnem prohibice až o 200 milionů korun. "Celkové tržby za lihoviny se v pohostinství každý den pohybují mezi 300 a 350 miliony korun," říká analytik Mag Consulting Jaromír Beránek.