Konečné náklady na stavbu podle něj zatím stále nejsou známy. Magistrát je zveřejní po 20. září. Tunelový komplex bude dokončen v první polovině roku 2014.
Svoboda dnes podotkl, že z tunelu bylo vyvezeno dohromady téměř milion kubíků zeminy. Na silný provoz a hluk v okolí stavby, z níž se vytěžený materiál vyvážel, si stěžovali místní obyvatelé. "Věřím, že následné práce na tunelu Blanka, které nás nyní čekají, nezatíží občany do tak vysoké míry, jak tomu bylo doposud," slíbil primátor.
ČTĚTE VÍCE: |
Podle ředitele Metrostavu Pavla Piláta dělníci v dalších týdnech dokončí obezdívky, vzduchotechniku a také strojovny. "Poté začne montování technologií," uvedl. Jde prý třeba o práci na křižovatkách, tramvajových tratích a chodnících, které budou v budoucnu propojeny s provozem. Postupně by tak podle něho měly mizet i zábory, které dlouhé měsíce omezují provoz i pohyb chodců.
Blanka se stane součástí městského okruhu, její tunely budou mít délku asi 5,5 kilometru. Stavbu tunelového komplexu, která začala v roce 2007 a měla být dokončena už v roce 2011, od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl a Metrostav kvůli nehodám dostal od báňského úřadu několik pokut.
Kolik Praha zaplatí? Neví seKolem konečné ceny projektu panují nejasnosti. Znovu na ně při dnešní prohlídce tunelu upozornili aktivisté z Pražského fóra, kteří na místě rozvinuli transparent s nápisem "Tunel lží". Podle Aleny Rybníčkové z fóra se rozpočet navýšil o téměř 11 miliard korun. Tunel měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy Kč za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost. |