"Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala mohutný nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link," uvedl dTest. Klientům obou firem přišlo oznámení o zavedení servisního poplatku 29 korun měsíčně.
Starou kartu typu CryptoWorks si navíc musí povinně vyměnit za novou s názvem Výměna, za což mají zaplatit 600 Kč.
ČTĚTE TAKÉ: |
Skylink na stránkách uvádí, že poskytuje služby bezplatně
Skylink podle časopisu i přes zavedení poplatku nadále na svých webových stránkách uvádí, že služby poskytuje bezplatně. O existenci servisního poplatku se prý spotřebitel dozví až v podrobnějších podmínkách. Skylink se hájí tím, že poskytovaný příjem zpoplatněný není, servisní poplatek pokrývá pouze související náklady jako administrativní a technické zajištění.
Zástupci časopisu s tím nesouhlasí. "Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnout žádné související poplatky.
Skylink i CS Link koupila M77 GroupČesko-slovenskou satelitní službu Skylink, stejně jako firmu Media Vision, která provozovala službu CS Link v Česku a na Slovensku koupila loni lucemburská mediální skupina M77 Group. Podle Zeleného tím ovládla 85 procent trhu. Loni na podzim měly obě společnosti na českém a slovenském trhu v provozu celkem asi 2,3 milionu aktivních karet. |
Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 korun měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb," argumentuje vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený.
Klamavá obchodní praktika
Právníci dTestu vyhodnotili postup společnosti jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele. Podali proto podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení.
"Vzhledem k tržnímu podílu společnosti se tedy rovněž domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu," zdůvodnil Zelený, proč dTest rovněž podal podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.