15. listopadu 2016 19:25 Lidovky.cz > Byznys > Auto

První svezení: Kodiaq je pohodlný, na ulici se tváří trochu více jako kombi se zvýšeným podvozkem

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nový SUV model Kodiaq | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nový SUV model Kodiaq | foto: ČTK
PALMA DE MALLORCA Doposud bylo možné nové SUV z Kvasin zkoumat jen v přítmí výstavních hal. V pondělí jsme tak poprvé na denním světle mohli ocenit propracovaný interiér, který díky zcela novému designu působí jako příjemné a útulné místo. Palubní deska už není tak nudná jako u většiny ostatních škodovek, což přispívá ke svěží atmosféře uvnitř vozu. Vše také působí bytelně a kvalitně, v tomto ohledu je kodiaq sázkou na jistotu.

I když je interiér opravdu královsky prostorný, posádka se uvnitř cítí docela útulně. Místa nad hlavou mají někteří konkurenti více, ale u nás ho, pravda, trochu zmenšovala příplatková panoramatická střecha. Příplatková třetí řada sedadel je ovšem i bez ní určena především pro děti. Otázkou je, jak pohodlně se v autě děti budou cítit, vysoký ponton karoserie a relativně úzká okna znamenají, že ty menší nebudou mít ve druhé ani třetí řadě moc dobrý výhled. A to by jim mohlo vadit.

Malý velký vůz

Ve výstavních halách se kodiaq tvářil docela mohutně, avšak nijak obhrouble. To první venkovní dojmy potvrzují, navíc se dostavují nové poznatky. Kodiaq je sice čistokrevné SUV, ale na ulici se tváří trochu více jako kombi se zvýšeným podvozkem. Španělské slunce také odhaluje skutečné míry vozu: kodiaq není nijak zvlášť veliký, je asi jen o pět centimetrů delší než Škoda Octavia.

Na španělském ostrově Mallorca, kam pozvala Škoda­ skupinu novinářů, mohli právě oni jako první usednout za ­volant Škody­ Kodiaq.
Zmíněné řízení je také hodně lehké, což naznačuje, že kodiaq není auto, za jehož volantem by se měl řidič bavit. Ihned se ukazuje, že je to vůz pro klidnou a pohodovou jízdu.

Rozměry auta se potvrzují i při jízdě, kodiaq působí příjemně kompaktním dojmem i přesto, že řidič sedí v proporcích auta docela vpředu a za sebou veze onen prostorný interiér. Medvěd z Kvasin je obratný a rozhodně s ním není obtížné manévrovat ani v uzoučkých uličkách historických španělských městeček. Občas je u toho ovšem potřeba více točit volantem, převod řízení není nijak strmý.

Že to není žádný obr, potvrzuje, že se pohodlně vejde i­ do klasického „euro“ parkovacího stání, kde mívají mnohá SUV potíže s šířkou. Při manévrování oceňujeme velká a přehledná zpětná zrcátka.

Zmíněné řízení je také hodně lehké, což naznačuje, že kodiaq není auto, za jehož volantem by se měl řidič bavit. Ihned se ukazuje, že je to vůz pro klidnou a pohodovou jízdu, jakmile jej začneme pobízet ke sportovnímu tempu, trochu protestuje. V zatáčkách je jasně cítit nedotáčivost a vůz se výrazněji naklání, těžko hledáme plynulý rytmus sportovní jízdy.

Když zvolníme, můžeme ocenit komfortní odpružení. Křivolaké cesty na Mallorce dovedou být místy i pořádně rozbité a kodiaq si s takovým povrchem poradí výborně. Posádka se o nerovnostech a dírách dozvídá hlavně kvůli tlumenému zvuku, od podvozku žádné nepříjemné vjemy nepřichází.

Z palety pohonných jednotek jsme si mohli vyzkoušet dvě verze: nejsilnější benzinový agregát 2.0 TSI s výkonem 132 kW a automatickou převodovkou a základní dvoulitrové TDI o výkonu 110 kW s manuálním řazením. Obě provedení pak měla pohon všech kol.

Diesel medvědovi sluší víc

K charakteru kodiaqu z této dvojice mnohem lépe sedí základní diesel, který řidiče nijak nenabádá k­ dynamické jízdě. Síly má dostatek, ale sprinter to rozhodně není, benzinová verze však není subjektivně o mnoho dynamičtější. Diesel je dobře utlumen, to projev agregátu TSI nám někdy přišel až nepřirozeně hrubý. Vzhledem k­ tomu, že TDI není třeba při akceleraci tolik vytáčet, tu panuje klidnější atmosféra.

Spotřebu zhodnotíme až při klasickém redakčním testu, nicméně u TDI jsme se dostali na klidné trase po okresních silnicích na solidní hodnotu 6,3 litru nafty na sto kilometrů. U benzinového dvoulitru jsme v klikatých horských pasážích zaznamenali hodnotu i přes 12 litrů.

Škoda Kodiaq celkově zcela jistě splní očekávání zákazníků. Je to pohodlné a velmi prostorné rodinné auto, které však současně není zbytečně přerostlé. Na zábavu za volantem se tu moc nehledí, hlavní bude zábava a­ pohoda na palubě.

Mimochodem, už více než tisíc lidí si kodiaq v ­Česku objednalo, vlastně jen podle fotografií. Tak moc mu věří. My se této volbě v ­čím dál populárnějším segmentu SUV rozhodně nedivíme.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz