Tramvaje tohoto typu se začaly vyrábět v 70. letech minulého století, určené byly hlavně pro vývoz. Za modernizaci dvanáci kusů utrží pražský dopravní podnik 85 milionů korun. Je to jedna z největších zakázek jeho historie.
„Modernizace vozů KT4 prodlouží jejich životnost až o deset let,“ říká šéf dopravního podniku Martin Gillar. Práce se bude týkat úpravy karosérií, výměny podlah či obložení interiérů. Na zakázku, o níž se tramvajové dílny dopravního podniku ucházely dva roky, informovaly Lidovky.cz už letos v dubnu.
Všechny vozy mají být opravené v září. První z nich se v pondělí 19. prosince projel na trase Ústřední dílny DP – Vinice – Strašnická – Na Hroudě – Radošovická – Nádraží Hostivař a zpět.
„Nejvíce času nám zabralo odstrojit vůz, zbylý proces před samotnou jízdní zkouškou trval u prvních vozů zhruba pět měsíců,“ vysvětluje vedoucí opravny tramvají Jaroslav Janda.
Typ KT4 byl určený hlavně pro vývoz, převážně do německých měst. Na kolejích se objevily například v Berlíně, Gothě nebo právě v Postupimi. Tam jezdí už od roku 1974.