Objednávka dánské armády je na patnáct kusů houfnic s opcí na dalších šest. Hodnotu zakázky neuvedl.
„Jedná se o první projekt, ve kterém se podvozek Tatra prosadil jako nová zbraňová platforma pro západního člena NATO,“ uvedl mluvčí společnosti Tatra Trucks Andrej Čírtek. Vozy podle něj mají být dodány do roku 2020.
Tatra vyrobila o polovinu víc náklaďáků. Věří, že zvládne i dva tisíce ročně |
„Je to po společně vyvinutém vozidle Titus další příklad úspěšné spolupráce mezi společností Nexter Systems a Tatrou,“ uvedl předseda představenstva společnosti Tatra Trucks Petr Rusek.
Čírtek uvedl, že nejnovější provedení houfnice Caesar 8x8 je postaveno na čtyřnápravovém podvozku řady Tatra Force a ve své výchozí konfiguraci využívá i kompletní hnací trakt z produkce kopřivnické automobilky.
„Konkrétně jde o originální osmiválcový vzduchem přímo chlazený motor Tatra, hlavní převodovku Tatra vybavenou poloautomatickým systémem řazení rychlostních stupňů Tatra-Norgren a přídavnou/sestupnou převodovku rovněž značky Tatra. Podvozek je vybaven pohonem všech kol a pneumatickým odpružením všech náprav, který je u vozidel této hmotnostní kategorie unikátní,“ popsal Čírtek.
Viceprezident společnosti Nexter Systems pro Evropu a střední Asii Alexander Penley uvedl, že podvozek Tatra díky své koncepci s tuhou nosnou rourou a nezávisle zavěšenými a odpruženými polonápravami nabízí projektu Caesar nové možnosti.
„Výrazným způsobem rozšiřuje využití zbraňového systému nejen v oblasti jeho mobility, ale též modularity konstrukce a možnosti využití podstatně zvýšené užitečné hmotnosti při současně lepším poměru výkonu motoru a celkové hmotnosti vozidla,“ uvedl Penley. Zmíněné výhody podle něj byly rozhodujícím důvodem, proč si firma jako dodavatele podvozků vybrala Tatru.
OŽIVENÁ TATRA
|