24. srpna 2015 11:00 Lidovky.cz > Byznys > Média

Fofola, šišlá psík. Vyděděnec Tuna je za hranicemi magnet na peníze a celebrita

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 38Diskuse
Pes Tuna, kterého si pro svou kampaň zapůjčila Kofola, je v Americe celebritou. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pes Tuna, kterého si pro svou kampaň zapůjčila Kofola, je v Americe celebritou. | foto: Facebook.com
PRAHA Na Instagramu ho sleduje přes 1,5 milion lidí. V Americe se na fotografii s ním stojí několikahodinové fronty. Populární pes Tuna, charakteristický svým předkusem, zaplavil v květnu i české obýváky či silniční billboardy. Výrobce limonád Kofola jej totiž překřtil na Štefana, který dokola šišlá: Fofola.

Ačkoliv reklamní videa jsou počítačově zpracovaná, na billboardech figuruje opravdový pes. V reálu se jmenuje Tuna, je z amerického San Franciska a firma se jej vydala nafotit až do Londýna.

A právě za hranicemi pes dosahuje obrovské popularity. Kromě toho, že má Tuna vlastní facebookový, twitterový a instagramový profil, může se pochlubit i vlastními internetovými stránkami. Na Facebooku jej sleduje 178 tisíc lidí, na Twitteru má 4 tisíce fanoušků. Největší fanouškovskou základnu má pak na Instagramu, kde se každý den objevují nové fotografie. Sleduje ho tam přes 1,5 milionu lidí, mezi nimi například i známá herečka Reese Whiterspoonová.

„Většina lidí se ho zastává a zbožňuje ho pro jeho roztomilé přednosti,“ píše jeho majitelka a zároveň zachránkyně Courtney Dasherová na internetových stránkách nazvaných Tuna melts my heart. „Jeho věrní příznivci přijímají jeho fyzické odlišnosti a zamilovali si jeho osobní kouzlo,“ píše dále.

Jeho původní majitel přitom stejné nadšení očividně nesdílel, proto také malého křížence čivavy a jezevčíka ještě jako štěně nechal v roce 2010 na okraji silnice. Pes skončil v útulku, odkud ho později zachránila právě Dasherová.

Na Instagramu se jeho fotky v různých kostýmech a situacích objevují již od roku 2011, jeho popularita přitom začala růst teprve před dvěma roky. Od té doby se Tuna stal ostřílenou celebritou, účinkoval třeba v reklamě na Volkswagen. Stejně jako jiní slavní má také kolekci vlastního zboží. K dostání je nově například kniha pojednávající o jeho životním příběhu, jehož autorkou je Tunova majitelka. Pojednává o jednom dni v životě Tuny a je plná jeho fotografií. Na internetu se pak dají objednat a koupit i jiné reklamní předměty: hrníčky, trička, kryty na mobil i kojenecké body. Pro svou paničku se stal Tuna hlavním zdrojem příjmů, opustila kvůli němu svou práci návrhářky interiérů a Tunovi se od srpna loňského roku věnuje na plný úvazek.

Tři hodiny na vyděděnce

Malý pes, kterému na zahraničních webech neřeknou jinak než vyděděnec, jezdí i na turné. To poslední bylo spojeno s autogramiádou k jeho nové knize.

Tam si na něj vystála frontu i Samantha Tangová. „Přišla jsem na čas a vevnitř už bylo úplně plno. Nově příchozí tak museli utvořit frontu venku a čekat, až na ně přijde řada a budou se moci s Tunou setkat,“ popisuje pro server Lidovky.cz svou zkušenost. „Trvalo mi tři hodiny, než jsem se dostala dopředu,“ vypráví. Dle jejího názoru je Tuna trpělivý pes, který má rád lidi. „Ačkoliv mé setkání s Tunou trvalo pouze jednu minutu, stálo to za to tříhodinové čekání,“ uzavírá.

Tunova popularita přitom slouží i dobré věci. Společně s paničkou se snaží vzdělávat společnost ve věci adopce domácích mazlíčků. Část peněžních výnosů z turné jde i na podporu útulků a na kampaň, která má zvýšit povědomí veřejnosti o jejich existenci.

„Ftefan a Fofola“

V Česku dostal Tuna alias vyděděnec jiné jméno. „Dáš si Fofolu?“ šišlá v reklamě na Kofolu pes „Ftefan“. Nové spoty navazují na květnovou kampaň Kofoly, prý kvůli tomu, že první vlna propagující meruňkovou příchuť sladkého nápoje byla populární.

„V určitém časovém období to byla nejsledovanější videa na youtube,“ říká o televizních spotech mluvčí společnosti Jaroslava Musilová. Její slova potvrzují dostupná čísla: například video Fofola a moucha shlédlo 1,8 milionů lidí. A sledovanost přes 1 milion mají i další reklamní spoty, v nichž vystupuje pes Štefan.

„Jsou spotřebitelé, kterým se to nelíbí, ale velká část to vnímá velmi pozitivně,“ říká o reklamní kampani, která vznikla ve spolupráci Kofoly a agentury Zaraguza, Musilová. To potvrzují i reakce na facebookovém profilu společnosti. „Reklama na mefuňkovou mě dostala a věřte, že jsem si ji musela koupit a je fantastická,“ napsala jedna z uživatelek. „Ftefan nemá chybu ani konkurenci,“ píše další, který společně s dalšími příznivci napodobuje psovo šišlání.

Najdou se však i kritické hlasy. „Vždycky jsem měla reklamy od Kofoly za nejlepší, ale tohle je příšerné,“ zní jeden z nich. „Ten pes je hrozný,“ vyjadřuje se zase další uživatel. Stejná přestřelka je pak k vidění i u videí na portále Youtube.

Anketa

Líbí se vám „fofolácká“ reklama Kofoly s šišlajícím Ftefanem?

Ano, je výborná. 7178
Ne, je otravná. 2667
Neviděl jsem, nevím, o co jde. 484
melIva Melíšková
  • 38Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na Lidovky.cz