Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Půl milionu Rakušanů vánoční dárky hned prodá. Hlavně prádlo

Ekonomika

  16:16
VÍDEŇ - Přes půl milionu Rakušanů plánuje na internetu prodat dárky, které je letos pod vánočním stromečkem nepotěšily. Z výtěžku si pak chtějí pořídit věci, které jim udělají radost, nebo si hodlají peníze uložit "do prasátka".
Spodní prádlo - ilustrační foto

Spodní prádlo - ilustrační foto foto: Shutterstock

Vyplývá to z průzkumu, který si nechala mezi 1044 obyvateli alpské republiky vypracovat internetová aukční síň eBay.at. Výsledky zveřejnila v tiskové zprávě.

Čtěte více:


V posledním roce Rakušané investovali do dárků, které nepotěšily, skoro 84 milionů eur (zhruba 2,13 miliardy Kč). Každý třetí obyvatel alpské republiky dostal něco, co se mu nehodilo. Jen 23 procent dotázaných tvrdilo, že jim Ježíšek přinesl to, co si přáli.

Nechtěné věci si 39 procent Rakušanů nechává a skladuje je doma. Čtvrtina lidí takovými prezenty obdaruje někoho dalšího. Jedenáct procent obyvatel alpské republiky se ale rozhodlo z vánoční "neradosti" něco vytěžit a prodat nevhodné dárky přes internet. Loni to bylo 7,6 procenta osob. Tři pětiny Rakušanů si za peníze z prodeje pořídí to, co chtěli. Zbytek lidí uvedl, že by si výtěžek rádi ušetřili.

"Po Vánocích vidíme tradičně zvýšení nabídky soukromých prodejců. Přitom se jedná z velké části o nové zboží, které původně leželo pod stromečkem," uvedl mluvčí rakouské aukční síně eBay Jürgen Gangoly.

Spodní prádlo nepotěšilo
Na žebříčku nevydařených dárků vede spodní prádlo, a to u žen i u mužů. Velkou radost neudělaly ani toastery, vysavače a další domácí spotřebiče. Stejně je na tom také nářadí. U 14 procent mužů pak nezabodovala kosmetika. Nejméně šťastnou ruku v Rakousku mají při volbě prezentů tety a strýcové.

Do vkusu obdarovaných se netrefí ale ani devět procent rodičů a šest procent přátel, ukázal průzkum.

Svou vlastní internetovou burzu k výměně a prodeji má i Vídeň. Podle představitelů radnice má městský "webový bleší trh" proti jiným podobným službám několik výhod. Jeho využití je bezplatné, nejsou na něm reklamy a je regionální, takže člověk nemusí pro zboží daleko jezdit a nemusí peníze složitě převádět. Serióznost nabídek se navíc prý přezkoumává, než se zveřejní.

Autoři: ,

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...