26. března 2015 16:41 Lidovky.cz > Byznys > Média

Rada chce po České televizi další
informace kvůli stížnosti Agrofertu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Šéf agrofertu Andrej Babiš | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Šéf agrofertu Andrej Babiš | foto:  Dan Materna, MAFRA
PRAHA Rada pro rozhlasové a televizní vysílání si na České televizi vyžádala doplňující informace k reportážím, na které si u vysílací rady stěžuje společnost Agrofert. Podnik ministra financí Andreje Babiše si na některé příspěvky odvysílané v pořadu Reportéři ČT stěžoval také u Rady České televize.

Rada v tiskové zprávě uvedla, že po veřejnoprávní televizi žádá doložit tvrzení z reportáže „Z eráru krev neteče“. Ta se týkala možných dopadů uzavřených smluvních ujednání mezi Státní správou hmotných rezerv a společností Navos, dceřiného podniku Agrofertu. Rada se konkrétně ptá na výroky, jež podle stížnosti mohly vyvolat paniku ohledně možného nedostatku zrní v silech.

Vysvětlení rovněž požaduje u reportáže s názvem „Dřevo pro Babiše“, kde údajně nebyl poskytnut prostor řediteli společnosti UNILES, který tak mohl reagovat na zmíněná podezření. U dalších reportáží „Střet zájmů v číslech“ a „Jez? Ano“, které byly rovněž předmětem stížnosti, si rada další informace nevyžádala.

Stížnost podniku ministra financí a šéfa hnutí ANO Babiše na pořad České televize vyvolala v minulém týdnu reakci médií i politiků. Agrofert zdůraznil, že je absurdní vykládat stížnost jako snahu řídit ČT nebo omezovat svobodu slova. Premiér Bohuslav Sobotka uvedl, že ČT by se stížností, kterou tvrdě kritizovali členové opozičních i vládních stran, neměla nechat vyvést z míry.

Před radou byla i Prima a CET 21

Rada na posledním zasedání rozdávala upozornění na porušení zákona, které si vedle ČT vysloužily také FTV Prima a CET 21. Veřejnoprávní televize se podle rady provinila odvysíláním epizody Případy detektiva Murdocha, která mohla v dopoledním čase ohrozit psychický nebo mravní vývoj mládeže. Dalším prohřeškem pak bylo odvysílání reklamy na produkty BEKO, která ve vysílání ČT sport nebyla zřetelně oddělená.

FTV Prima se prohřešila upoutávkou na seriál Myšlenky zločince na stanici Prima Love, která podle rady mohla ohrozit vývoje dětí a mládeže. Provozovatel Novy byl potrestán za Televizní noviny, konkrétně reportáž „Separatisté zaútočili na nemocnici“, která údajně nedbala zásad objektivity a vyváženosti.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.