6. května 2015 17:53 Lidovky.cz > Byznys > Média

Rada České televize odmítla
stížnost Agrofertu na Reportéry ČT

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto | foto:  František Vlček, Lidové noviny
PRAHA Rada České televize odmítla stížnost na publicistický pořad Reportéři ČT, kterou podala společnost Agrofert, jejímž vlastníkem je ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Podle firmy některé reportáže obsahovaly neověřené a manipulativní informace, jež měly záměrně vyzdvihnout Babišův střet zájmů.

V odpovědi, kterou rada schválila na středečním zasedání, mimo jiné konstatuje, že kodex veřejnoprávní televize ani zákon o ČT nebyl porušen.Rada po přezkoumání podnětů na reportáže nezjistila žádné neověřené informace, a s názorem Agrofertu se proto neztotožnila. 

Podstatou investigativního pořadu Reportéři ČT je podle ní mimo jiné zjišťovat, zda ekonomická síla podniků, které Babiš vlastní, nějakým způsobem politickou soutěž nedeformují. Nešlo tedy o účelové šíření zkreslených informací s cílem poškodit politika, ale spíše o uplatnění veřejné kontroly, míní rada.

Současně zdůraznila, že reportáže v žádném z případů neobsahovaly tvrzení, že Babiš porušuje zákon. V obecné rovině dále konstatovala, že politici se svým dobrovolným vstupem do politické soutěže někdy nutně dostávají pod drobnohled médií.

Agrofert: pořad je účelový

Agrofert stížnost na ČT podal letos v březnu. Autory pořadu podezříval mimo jiné z toho, že se snaží záměrně vyzdvihnout informaci o Babišově střetu zájmů a to, že podnik díky jeho vlivu získal postavení, které by jinak neměl. „Žádáme proto o zjednání nápravy, tj. aby bylo od těchto účelově zaměřených pořadů, kde informace jsou podávány tak, že hraničí s pomluvou, upuštěno a příslušní redaktoři a další osoby odpovědné za realizaci shora uvedených reportáží, aby převzali za takové jednání odpovědnost a aby vůči nim byly vyvozeny patřičné důsledky,“ zaznělo tehdy ve stížnosti.

Proti postupu Agrofertu se tehdy ozval šéfredaktor reportážní publicistiky, dramaturg a moderátor pořadu Reportéři Marek Wollner. „Já chápu, že se jim ty reportáže nelíbí, protože jejich PR oddělení by nechalo natočit lepší. Ale na jejich jednotlivé stížnosti k velké (RRTV) či malé Radě (ČT) už jsme odpovídali a ta je prověřila, nebo prověřuje. Pokud vím, není v nich jediná věta, která by věcně neseděla, jediná informace, která by byla chybná,“ uvedl Wollner.

Kritika opozice

Stížnost Agrofertu v březnu rozpoutala velké diskuse na politické scéně. Babiš uvedl, že Agrofert má právo si stěžovat na Českou televizi, protože jsou v ní někdy manipulované reportáže. Premiér Bohuslav Sobotka reagoval prohlášením, že by se ČT stížností Agrofertu neměla nechat vyvést z míry. Znovu se podle něj ukázal význam nezávislosti veřejnoprávních médií. Za stížnost Agrofertu Babiše tvrdě kritizovala pravicová opozice.

Lidovky.cz, ČTK
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.