Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Razicí štíty začnou kutat metro D před obchoďákem. Sportoviště nakonec nepadne

Ekonomika

  12:20
PRAHA - Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku před nákupním centrem na Pankráci. Tam budou do podzemí dopraveny razicí stroje. Zrušeno tak nebude nedaleké sportoviště TJ Pankrác, jak se původně plánovalo.

Nová podoba stanice Nemocnice Krč z léta 2016. foto: Metroprojekt

Stavba metra D by měla začít částí trasy mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Stavbě bude předcházet doplňující geologický průzkum, který začne v létě 2018. O tom Lidovky.cz informovaly v lednu. První část trasy má spojit Pankrác s Písnicí a odlehčit metru C, následně bude prodloužena z Pankráce na náměstí Míru.

„Pro přístup pod stanici Pankrác nebudeme využívat pozemky TJ Pankrác, ale přišli jsme s novým způsobem, jak se razící štít může dostat do stanice,“ řekl šéf dopravního podniku Martin Gillar.

Móda za 100 tisíc, dresy NHL, luxusní auto. Praha volá policii na exšéfa městské firmy

Před nákupním centrem Arkády Pankrác je pozemek částečně blokovaný stavební uzávěrou a částečně v soukromém vlastnictví. „Tento prostor využijeme, abychom zepředu stanice i zezadu stanice zkonstruovali zařízení, které dovede razící štít pod stanici, aby se mohl nastavit a nakonfigurovat směrem nové trasy a do stanice Olbrachtova,“ řekl Gillar.

Poté, co dopravní podnik dokončí práce, uvede pozemek do původního stavu. „Pokud není dohoda jiná, děláme to tak vždy,“ řekl Gillar. Od jednání s TJ Pankrác podle Gillara podnik již ustoupil. Klub prý požadoval například vytvoření nového sportoviště, kam by se mohl na deset let přestěhovat, a následně finance na opravu místa, na které se vrátí.

Porovnání původního (vlevo) a aktuálního návrhu stanice Písnice.
Původní podoba návrhu pro stanici Písnice.

O stavbě úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu rozhodla minulý týden dozorčí rada dopravního podniku. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. Město má totiž potíže s výkupy zejména v Krči.

Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit developerské projekty. „Jednáme s majiteli a jsme na dobré cestě. Detaily jednání nesdělím, protože v průběhu jednání se nesdělují,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

V případě, že se DPP a Praha s vlastníky domluví, na úsek Pankrác-Olbrachtova má navázat další část vedoucí až ke stanici Nové Dvory. Tento úsek by mohl být hotov v roce 2023. Pokud by se podmínky s vlastníky v Krči nepodařilo vyjednat, podle Gillara by dopravní podnik otočil směr výstavby a zahájil stavbu trasy z Pankráce na náměstí Míru. „Významný blok v Krči ale nyní nepředpokládáme,“ řekl.

Autor:

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...