Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

RECENZE: Škoda Kodiaq není tank. Do třetí řady se zmáčknou snad jen děti

Ekonomika

  17:00
BERLÍN - Nové a dlouho očekávané SUV značky Škoda má respekt budící design a praktický interiér. Ten skrývá řadu příjemných překvapení, Kodiaq bude i díky němu velmi žádaný.

Škoda Kodiaq foto: Škoda Auto

Už u studie Vision S, která byla předobrazem nového modelu, bylo jasné, že nové SUV dostane mohutnější tvary s vysokou linií boků a relativně úzkým prosklením. Kodiaq přesto nepůsobí jako tank, designérovi Jozefu Kabaňovi se povedlo vzhled pomocí prolisů a různých detailů odlehčit a Kodiaq je velmi elegantní.

Při pohledu na karoserii je možné si všimnout, že Kodiaq má vzhledem ke své velikosti docela krátkou kapotu, a naopak hodně dlouhou kabinu. Už to samo o sobě vypovídá něco o vnitřních proporcích auta. Vnější design a vnitřek auta jsou pak v praxi propojeny mnohem více, než by se na první pohled mohlo zdát.

Proč je Škodovka všude? Ostatní výrobci nejsou rodinné stříbro, tvrdí expert

Například při pohledu zpředu není Kodiaq zbytečně široký a ani zpoza volantu to pocitově nebude auto, se kterým by se musel řidič bát v úzkých uličkách. Uvnitř ale na šířku málo místa není, byť na zadní lavici tři cestující nebudou mít na dlouhé cestě nadbytek místa. Ale Kodiaq je na tom alespoň podle prvních zkušeností lépe než všechny dosavadní škodovky.

Šéfdesignér Kabaň také během prezentace vozu zdůrazňoval elegantní linii střechy, která podle něj klesá téměř ve stylu kupé. Inu, tak dramatické to není, ale pozorné oko si všimne, že střecha není zbytečně velkorysá ve vztahu k prostoru uvnitř. Na zadních sedadlech se to potvrzuje.

Škoda Kodiaq na premiéře v Berlině
Nové SUV firmy Škoda, Kodiaq

U 185 centimetrů vysokého cestujícího je nad hlavou místa tak akorát, Kodiaq rozhodně není z těch SUV, která vozí nad hlavou zbytečné množství vzduchu.

Cestující do 190 centimetrů výšky by neměli mít problém se vzadu pohodlně usadit, obzvlášť, když mají královský prostor pro nohy. Místa je tu víc než v superbu, a ten se chlubí tím, že předčí mnohé luxusní limuzíny. Ne nadarmo sem Škoda na přání umí nainstalovat i konferenční stolky.

Zcela vpředu je pak místa opravdu hodně. Řidič snadno hledá pozici za volantem a ani dlouháni nebudou mít problém se sem složit. Přitom Kodiaq nepůsobí extrémně vzdušně. Čelní sklo je relativně nízké a střecha před hlavou řidiče k němu ještě trochu klesá, což navozuje dojem, že je sklo jakýmsi průzorem do okolního světa.

ČTĚTE TAKÉ:

Přitom na druhou stranu rozhodně nehrozí pocit, že by řidič seděl v tanku se špatným výhledem. Z tohoto hlediska Škoda možná našla recept, jak Kodiaqa přiblížit řidičům zvyklým na sportovní vozy, kteří ale musí z nějakého důvodu přesedlat do rodinného kočáru.

Některým z nich pak může imponovat možnost objednat si Kodiaqa se třetí řadou sedadel. V ní opravdu moc místa není a ani nastupování sem není dvakrát pohodlné. Na druhou stranu u konkurence to může být i horší. Na krátkou trasu se sem usadí i dospělý, byť s koleny tak trochu pod bradou. Na delší cestu to není, vydržet tu mohou snad jen děti.

Ostatně, i kvůli omezenému zavazadlovému prostoru by byla delší cesta se sedmi pasažéry dost nepohodlná. K tomu ale Kodiaq v tomto provedení určen není, poslouží spíš přes týden jako „mamataxi“ při rozvozu dětí do školy, ať už v početnější rodině nebo při svozu dětí ze sousedství.

Škoda Kodiaq na premiéře v Berlině

Mimochodem, i u sedmimístné verze může být pod podlahou zavazadlového prostoru plnohodnotná rezerva, vydolovat ji odsud ovšem bude trochu složitější tělocvičný úkon. Kodiaq jednoduše není dodávka a kdo očekával, že by ji mohl nahradit, bude zklamán.

Co se zpracování týče, interiér nepůsobí tak prémiově jako vnější kabát auta, ale opravdu není si na co stěžovat. Většina se nese v tradičním duchu vozů značky s tím, že Kodiaq v tomto ohledu působí jako trochu vylepšený Superb.

Příjemným překvapením je ovšem palubní deska, která se odpoutává od přísné tvarové strohosti a přináší trochu originálnější linky. Není to žádný odvaz, ale palubní deska je svěží, a přitom působí solidně. Design se snaží navodit iluzi osové symetrie mezi pracovištěm řidiče a prostorem spolujezdce, což působí až nečekaně uklidňujícím dojmem.

Škoda Auto předběhla Audi i Mercedes. Na jednom autě má větší zisk

Z praktického hlediska bude chtít interiér ještě trochu prozkoumat, někomu třeba nemusí vyhovovat dvojice menších schránek před spolujezdcem, jiný se bude ptát na trochu efektnější řešení středové konzoly. Po vzoru sloganu Simply Clever ale Kodiaq určitě netrpí nedostatkem odkládacích míst a různých chytrých řešení, která mají za úkol posádce ulehčit život.

Superb je v mnohém klasičtější, přímočařejší a účelovější. Interiér Kodiaqu dovede být asi praktičtější, ale celkově působí rafinovanějším dojmem. A to bude, v kombinaci s vnějším vzhledem, nejspíš tohle auto prodávat.

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...