Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Reklama na prášek Ariel obsahovala odkaz na nacistický symbol

Média

  13:15aktualizováno  17:57
BERLÍN - Americká firma Procter&Gamble v Německu lákala na prací prášek Ariel v balení obsahujícím mimořádně 88 dávek. Údajně nevědomky tak v reklamní akci odkazovala na nacistický pozdrav. Číslovka 88 je notoricky známým zástupným symbolem pro zakázaný nacistický pozdrav Heil Hitler. Písmeno H je totiž osmé v abecedě.

Firma Procter and Gamble sklidila za balení pracího prášku Ariel s 88 dávkami kritiku, protože číslice odkazuje na nacistický pozdrav "Heil Hitler". foto: Lidovky.cz

Pohoršení podle agentury DPA vyvolalo mimořádné balení, na němž je zobrazen bílý dres německého národního mužstva s černou číslovkou 88.

Firma Procter&Gamble se od úmyslu propagovat nacismus distancovala. Chtěla prý lákat na 83 obvyklých pracích dávek plus pět navíc zdarma, vysvětlila DPA mluvčí německé pobočky koncernu s tím, že akci vyvinul "multikulturní tým", který si neblahou souvislost neuvědomil.

"Můžete firmě vytknout, že je hloupá a naivní," připustila mluvčí. V pondělí ale výrobce distribuci sporných balení zastavil. "Nezpůsobilo nám to žádnou ekonomickou újmu," zdůraznila mluvčí.

Není známo, kolik balení bylo nešťastnou reklamou potištěno, ale údajně nešlo o velké množství.

Na internetu sklidila reklamní akce posměch a kritiku. Někteří poukázali i na podobnost slov Ariel a Áriec - podobně jako kdysi tvůrci satirického pořadu Česká soda ve známé a kontroverzní fiktivní reklamě.

Autoři: ,

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...