Na několika fotomontážích zveřejněných na internetových stránkách společnosti V2CIGS vystupuje prezident Zeman vždy s cigaretou u úst a se sloganem, který upozorňuje na rozdíly mezi klasickým kouřením a nabízenými elektronickými cigaretami.
"Co oči nevidí, to srdce nebolí" nebo "Zpruzení a uzení. Zeman vyžene vládu, i kdyby ji měl vykouřit", jsou některé texty, které spotřebitele vybízejí ke koupi takzvaných e-cigaret.
ČTĚTE TAKÉ: |
Společnost později v reakci na údajné porušení etického kodexu uvedla, že pouze chtěla komentovat současnou situaci. "Zobrazení Miloše Zemana je použito pouze na našem firemním webu a je obecným komentářem ke stavu české politiky. Uznáváme, že diskuse o kodexu, který má chránit práva veřejně činných osob, které neváhají veřejně urážet novináře nebo hovořit o znásilnění jako o evoluční výhodě, je na místě," uvedla firma v prohlášení.
"To je naprosto nepřípustné a žalovatelné," uvedl k této kampani marketingový expert a pedagog Vysoké školy ekonomické Jiří Mikeš. Z minulosti je podle něj známý podobný případ, kdy se v reklamě na lyže objevil někdejší prezident Václav Klaus. Na kritiku kampaně tehdy podle Mikeše firma reagovala okamžitým stažením svých reklamních materiálů.
Anketa
Je podle vás v pořádku využívání prezidenta v reklamě?
Podle šéfa asociace reklamních agentur jde o ukázkový případ porušení kodexu. V něm se doslova uvádí, že "Reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority (například politiky, představitele odborných medicínských a jiných společností), i když by oni sami se svým úplatným či bezúplatným působením v reklamě souhlasili".
Arbitrážní komise Rady pro reklamu podle Brabce zatím o žádném podnětu na tuto reklamu nerozhodovala, pokud se tak stane, bude postupovat podle svého jednacího řádu, ovšem bez pravomoci udělit sankci. O případné finanční pokutě by podle Brabce musel rozhodnout až živnostenský úřad.
„Zeman smrdí od hlavy“Společnost, která propaguje elektronické cigarety, na sebe v rámci své kampaně upozornila i během sobotního přenosu tiskové konference z Lán. Reklamní maskoti se uprostřed briefingu postavili za politiky sociální demokracie s transparenty s nápisy "Zeman smrdí od hlavy", "Už nám to fakt nevoní" či "Společně to vydýcháme". |