Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Reklamní kancelář najala bezdomovce jako vysílač wi-fi

Média

  7:00
AUSTIN - Debaty a kontroverze vyvolal nápad americké reklamní společnosti BBH, která při konferenci věnované internetovým technologiím najala místní bezdomovce, aby fungovali jako vysílače wi-fi signálu.
Vysílač (ilustrační foto)

Vysílač (ilustrační foto) foto: Shutterstock

BBH vybavila na konferenci o internetových technologiích South by Southwest v Austinu ve státě Texas vysílači wi-fi 13 dobrovolníků mezi místními bezdomovci. Kromě toho jim dala trička s nápisy "Jmenuji se... jsem 4G hotspot" a poslala je mezi největší davy na konferenci. Bezdomovci dostali 20 dolarů za den plus to, co jim účastníci dali jako poplatek za přístup k wi-fi. Píší o tom americké listy.

ČTĚTE TAKÉ:

Celý nápad ale vyvolal na internetu diskusi, ve které řada lidí projekt kritizovala jako "nepatřičný" a "chybný". Na sociální síti Twitter se někteří ptali, "kam ten svět došel", zatímco blogger magazínu Wired Tim Carmody napsal, že projekt "je naprosto problematický a připomíná temně satirickou dystopii".

Další diskutující ale tvrdili, že nápad může být inspirací a nabízí šanci pro "pozitivní interakci mezi veřejností" a bezdomovci. Ředitel inovací v BBH Saneel Radia hájil projekt s tím, že byl vytvořen podle vzoru časopisů, které bezdomovci prodávají. "Viděli jsme to jako možnost, jak dát bezdomovcům šanci kontaktu s hlavním proudem společnosti... a jako způsob, jak mohou sdělit své příběhy," řekl Radia.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Mitchell Gibbs z útulku pro bezdomovce, který na projektu spolupracoval, řekl že "to je možnost zaměstnání, bez ohledu na to, kdo ji nabízí". Jeden z bezdomovců, čtyřiapadesátiletý Clarence Jones, také řekl listu The New York Times, že je spokojen. "Rád mluvím s lidmi a je to také práce. Je to den poctivé práce a příjem," řekl Jones, který je původem z New Orleansu a o střechu nad hlavou přišel při hurikánu Katrina.

Autoři: ,