2. února 2016 11:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Rohlík.cz dostal injekci 50 milionů,
letos pokryje všechna velká města

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto. | foto: Česká pozice
PRAHA Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz letos rozšíří rozvoz na velkou část území Česka. Nakoupit on-line tak půjde na konci roku ve všech městech nad 30 tisíc obyvatel. Nyní služba funguje v Praze a v Brně. Rohlik.cz letos plánuje tržby 1,2 miliardy korun, když loni činily 300 milionů korun.

V letošním roce chce Rohlik.cz utržit kolem 750 milionů korun v Praze a v Brně a dalších 500 milionů korun v nových lokalitách. V expanzi má supermarketu pomoci i investice 50 milionů korun od stávajících investorů.

Na jaře by e-shop měl své služby nabídnout ve velkých městech jako jsou například Plzeň, Hradec Králové či Pardubice. Následovat by měla další města, a to včetně těch menších.

POTRAVINY ON-LINE

  • Nejdéle na trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco.
  • Služba je dostupná v sedmi krajích a má přes 200 tisíc registrovaných uživatelů.
  • Počet hráčů na on-line trhu s potravinami loni rychle rostl, působí zde také například Kosik.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další.

„Podrobnosti expanze do velké části Česka zatím nechceme prozrazovat. Můžeme ale říct, že cílem ke konci roku 2016 je možnost nakoupit na Rohlik.cz ve všech městech nad 30 tisíc obyvatel,“ uvedl spoluzakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.

Během loňského podzimu přešel Rohlik.cz na vlastní logistiku. V Praze tak nákupy doručuje téměř 50 rozvozových aut a v únoru se k nim přidá dalších 20.

„Letos nás čekají další velké výdaje za logistiku. Před Vánocemi jsme v rekordní den dokázali z pražského skladu expedovat kolem 50 tisíc kusů zboží a letos by toto číslo mělo vzrůst až na 200 tisíc kusů za jediný den,“ uvedl Čupr.

Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent. Loni Češi utratili v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun, letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun, uvedl minulý týden šéf on-line supermarketu Kolonial.cz Petr Vyhnálek.

Nejčastěji on-line nakupovanými položkami ze sortimentu potravin jsou podle něj nápoje, ovoce a zelenina, káva a mléko. Celkem sortiment e-shopu zahrnuje devět tisíc položek od 200 dodavatelů. E-shop zaváží oblast Prahy, části středních Čech a Plzeňska.

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Tesco

  • Služba Tesco Potraviny on-line funguje 4 roky.
  • Dostupná je podle firmy pro více než 4 miliony zákazníků v 7 krajích.
  • Zákazníci Tesca můžou nakupovat potraviny přes internet v Praze a okolí, Benešovsku, Mladoboleslavsku, Kladensku, Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicka, Liberecku, Plzeňsku, Břeclavsku a Hodonínsku.
  • Sortiment zboží zahrnuje více než 22 tisíc položek.

    Koloniál

  • pokrývá oblast 1,7 mil obyvatel
  • Sortiment sestává z 9 tisíc položek od téměř 200 dodavatelů.

Zdroj: Tesco a Koloniál

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!