12. ledna 2015 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Média

České firmy nechápou, jak
využít reklamu na internetu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Facebook. Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Facebook. Ilustrační foto. | foto: Shutterstock
PRAHA Víc než polovina českých firem zná nástroje on-line marketingu, většina je ale neumí správně využívat. Vyplývá to z průzkumu společnosti LCG New Media, kterého se zúčastnilo 350 živnostníků a menších podniků využívajících katalog portálu Službomat.cz.

Nejrozšířenější formou propagace je vlastní web, na sociální sítě či internetové kampaně si zvykla asi polovina oslovených. Podle průzkumu většina podnikatelů tuší, že své služby nebo produkty prodá lépe díky internetu, s on-line marketingem ale nemají zkušenosti.

„Často zkouší různé platformy ‚naslepo‘, bez ucelené strategie, a nemají přehled o tom, které nástroje jim přinášejí výsledky, protože je neměří,“ uvedl výkonný ředitel divize LCG New Media Vojtěch Lambert.

Facebook je běžný, real-time bidding neovládá nikdo

Firemní web má 92 procent respondentů, ostatní nástroje on-line marketingu mezi podniky v takové míře nepronikly. Například Facebook zná 83 procent z nich, aktivně ho ale k propagaci vlastního byznysu využívá 58 procent. Ostatní sociální sítě jako Google+, Pinterest, YouTube nebo Instagram využívá asi třetina.

Méně než polovina firem má zkušenosti s takzvanými PPC kampaněmi nebo remarketingem. Největší neznámou je tzv. real-time bidding (RTB), tuto metodu z oslovených respondentů nevyužívá nikdo.

On-line reklamu ano, ale do 10 tisíc

Náklady do on-line reklamy se u malých českých firem pohybují kolem 10 tisíc korun. Desetina z dotazovaných uvedla, že na reklamu nedává ani korunu a spoléhá pouze na reference. „Sledujeme zvyšující se trend vydávání nákladů do on-line reklamy. Tato částka je sice zatím nízká, objevily se ale i malé firmy, které dávají do on-line reklamy 30 tisíc a více měsíčně,“ doplnil Lambert.

Nejvíce tržeb osloveným firmám přinášejí vlastní webové prezentace a PPC kampaně (40 procent), zápisy v katalozích (20 procent) a Facebook (10 procent).

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na Lidovky.cz