31. ledna 2010 10:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Aktuality

Seat Ibiza Cupra: Automat
a sport? Nadupaný křikloun

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nový Seat Ibiza Cupra. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nový Seat Ibiza Cupra. | foto: Seat
Seat Ibiza Cupra je zajímavou ukázkou sportovně laděného auta. Je rychlý, sebevědomý a přitom bezproblémový pro každodenní ježdění. Adrenalinové sportovní zážitky ale brzdí jeho automatická převodovka.

Kompaktní hatchbacky s délkou kolem čtyř metrů jsou pro mnoho sportovně zaměřených lidí vstupní branou do světa řidičských emocí. Stejně jako je tomu ve všech automobilových kategoriích, i tato třída obsahuje mnoho různě zaměřených modelů, které nabízejí mnohdy specifické celkové naladění. Srovnání čistě podle dynamických parametrů nebo podle ceny je v tomto případě poněkud ošemetné, vždy je třeba především důkladně se svézt.

Nový Seat Ibiza Cupra.

Opravdový charakter
Proto i Seat Ibiza Cupra až po několika stovkách kilometrů ukazuje svůj opravdový charakter. Jako všechna auta této velikosti má i Ibiza pohon předních kol. Nejsilnější verzi Ibizy Cupra dodává 180 koňských sil po technické stránce zajímavý čtyřválec přeplňovaný kombinací kompresoru a turbodmychadla. Spojením různých způsobů přeplňování se podařilo zajistit, že zmiňovaného výkonu je schopen dosáhnout motor o relativně malém objemu. Sladění přeplňování je velmi povedené, a tak je nárůst výkonu motoru vcelku plynulý.

Data:

Rozměry: 4061x1693x1420 mm
Zavazadlový prostor: 284 l
Hmotnost: 1172 kg
Motor: zážehový 4válec, 1,4 l,
turbo a kompresor
Výkon: 132 kW (180 k)/6200 min-1
Toč. moment: 250 N.m/4500 min-1
Zrychlení: 0-100 km/h 7,2 s
Nejvyšší rychlost: 225 km/h
Komb. spotřeba: 6,4 l / 100 km
Cena: 555 900 Kč

Seat se snažil, aby Ibiza Cupra na svého řidiče působila co možná nejsportovnějším dojmem. Možná i proto velmi zvláštně naladil zvukový projev tohoto modelu. Při zatížení se totiž od motoru line možná až zbytečně hlasitý a jakoby umělý zvuk. Než aby navozoval sportovní atmosféru, ale spíše obtěžoval.

Žádné velké emoce
"Sportovní automat" velké emoce nedovolí Těžko říci, zda kvůli unikátnosti, nebo z technické nutnosti Seat nejsportovnější verzi modelové řady Ibiza vybavuje výhradně dvouspojkovou převodovkou. Má sedm stupňů a kromě automatického režimu řazení nabízí i možnost sekvenční volby rychlostí pomocí řadicích páček na volantu. Při běžné i mírně sportovnější jízdě nelze mít k rychlosti nebo komfortu řazení nejmenších připomínek, při větších nárocích na dynamiku se ale ukazuje, že rychlost reakcí převodovky a její projev poněkud ubírají na emocích. Manuální převodovka by byla zkrátka vhodnější.

Nový Seat Ibiza Cupra.

Podvozek Ibizy Cupra je samozřejmě naladěn sportovněji než v běžných modelech. To je znát nejen při jízdě po méně kvalitních silnicích, ale především v zatáčkách. V nich potěší celková pevnost vozu i solidní nabízená trakce. Podvozek ale není tak ultimativní jako například u Renaultu Clio Sport - to je další vlastnost, jež ukazuje skutečný charakter tohoto modelu.

Seat Ibiza Cupra je příjemný automobil pro každodenní ježdění po městě, ale současně dokáže nabídnout opravdu dynamické svezení opírající se o zátah motoru v celém spektru otáček. V jeho prospěch mluví také cena, a to zejména s přihlédnutím k faktu, že je vybaven automaticky řadící převodovkou.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz