„Nízké úrokové sazby nutí všechny banky, aby se vrátili ke svému původnímu byznysu, což je zaměření na zákazníky. V minulosti se banky až příliš soustředili na své obchodní aktivity. To vyvolaly právě vyšší úroky a slibné úrokové výnosy. Jenže v dnešní situaci už prostě na trzích tolik nevyděláte. Musíte jít cestou zvyšování počtu klientů,“ říká Hollows v rozhovoru pro magazín Lidových novin Index.
„Jde o to klienta přesvědčit, že to nejdůležitější není poplatek, který v bance platí, ale to, že jako zákazník má skvělý servis všechny finanční služby na jednom místě. A pokud se to povede, bude to revoluce v bankovnictví. První velká banka, která to dokáže, bude mít obrovskou výhodu,“ dodává.
Index LN: Nůžky příjmů začínají stříhat i Česko. Celá společnost postrádá kapitál |
Šéf ČSOB přitom na rozdíl od jiných bankéřů vítá bankovní regulaci, která slovy mnoha jiných finančníků situaci bankám v současné době výrazně ztěžuje a tlačí jejich ziskovost dolů.
„Od roku 2008 regulace výrazně vzrostla. Což se projevuje obecně dvěma věcmi. Musíme vykazovat a regulátorovi hlásit více údajů a museli jsme navýšit kapitál kvůli vyšším kapitálovým požadavkům. Podle mého názoru je první věc zcela nezbytná. Jedním z poučení z krize totiž je, že některé centrální banky prostě dostatečně nerozuměli tomu, co se v bankách děje. A je také jasné, že jelikož některé banky potřebovaly státní pomoc, byly předchozí ukazatele kapitálové přiměřenosti příliš nízké,“ myslí si o regulaci bank jako jsou vyšší požadavky na kapitálový polštář.
Podle něj tak nové požadavky nejsou příliš náročné a dobrá banka se s nimi bez problémů vypořádá. „Nová pravidla přispějí ke stabilitě bankovního systému,“ říká Hollows.
Celý rozhovor čtěte v Indexu Lidových novin