Nový ředitel státní společnosti vzešel z výběrového řízení, kterého se zúčastnilo devět kandidátů. Uvedl to dnes mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.
Ministr očekává od nového ředitele okamžitou analýzu a nápravu situace ve firmě.
Zakázka na zdvihací most
Miroslav Šefara byl odvolán koncem dubna kvůli zakázce na výstavbu zdvihacího mostu přes Labe. Zvednutí železničního mostu přes Labe v Kolíně bylo největší zakázkou v historii ŘVC. Kritéria pro výběr firmy byla podle médií nastavena tak, že o lukrativní zakázku mohlo usilovat jen jediné sdružení firem Viamont DSP, Eurovia a EDS Holding.
Čtěte více |
Viamont zakázku vysoutěžil za 1,15 miliardy korun, následné vícepráce jí ale prodražily o dalších 350 milionů. Úředníkům z Bruselu samotné zdražení stavby o vícepráce nevadilo. Dopálil je ale fakt, že je Češi nechtěli hradit sami a že žádali o jejich proplacení v Bruselu.
Zakázka byla zadána v době, kdy byl ministrem dopravy Aleš Řebíček (ODS). Vedle vysokých nákladů čelila stavba kritice, zda je nutné zvedat v Kolíně most pro průjezdy vyšších lodí, když není Labe ani celoročně splavné.