Trh zatím plně nedoceňuje pozitivní vývoj prodejů vozů skupiny Volkswagen ani automobilů Porsche ve světě a zároveň podle mne přeceňuje obavy, které vyplývají z možných soudních žalob na Porsche od investorů z doby, kdy se Porsche snažilo ovládnout koncern Volkswagen.
Společnost Porsche obchodovaná na burze není přímo automobilka vyrábějící vozy Porsche, ale vlastní přes meziholding 100 % automobilky Porsche, která je ukázkou toho, jak profitabilní automobilka má vypadat.
Díky velmi mladé modelové řadě se objednávky na tyto sportovněluxusní vozy jen hrnou a očekávám, že poptávka bude i v následujícím roce velmi silná - na trh právě dorazila nová 911, nový Boxster je ve startovacích roštech, do konce roku dorazí nová generace Caymanu a příští rok přijde facelift Panamery a rozšíření motorů pro Cayenne, nové kompaktní SUV Macan.
ČTĚTE TAKÉ |
Výrobce Porsche je schopen při tržbách přes 10 miliard eur generovat provozní zisk nad 2 miliardy eur! Maržovost v tomto sektoru průmyslu je ukázková (téměř 20 %), srovnání snese pouze konkurent z Mnichova BMW, ale ten už je na burze ceněn poměrně výše.
Dále je potřeba doplnit, že holding Porsche obchodovaný na burze je vlastníkem 50,7 % hlasovacích práv k největší a troufnu si říci nejlepší automobilce světa Volkswagenu. Ten zároveň, aby se to trošku zamotalo, vlastní 49,9 % akcií Porsche SE Holding. Směřování ke spojení těchto 2 společností je zřejmé a je jen otázkou času.
Takže pokud někdo z investorů má zájem participovat na automobilovém sektoru, tak podle mého názoru neexistuje vhodnější investice, než jsou akcie Porsche.