Silničáři vypsali zakázku v roce 2006 s cenou kolem dvou miliard korun bez daně a následně v letech 2007 až 2010 schválilo 75 změn stavebních prací.
Zakázky na dodatečné stavební práce zadalo ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bez otevřené soutěže. Podle ÚOHS to byla chyba, protože hodnota dodatečných stavebních prací překročila 20 procent původní ceny zakázky.
Past na těžké kamiony nesklapla. D1 stále čeká na čipové vážení |
Konkrétně úřadu vadily dodatky z let 2009 a 2010. Rozhodnutí ÚOHS je pravomocné.
ŘSD teoreticky hrozila pokuta až třináct milionů korun. „Při stanovení výše pokuty úřad přihlédl k následkům spáchání správního deliktu,“ uvedl v rozhodnutí předseda ÚOHS Petr Rafaj. Konkrétně podle něj šlo o vyloučení principu soutěže.
ŘSD patří k nejčastěji pokutovaným zadavatelům veřejných zakázek v Česku. Loni dostalo pokuty od ÚOHS převyšující 2,7 milionu korun. Největší sankci 900 tisíc státní dostala za výměnu svodidel na R46 bez otevřené soutěže.