Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

ŠIMARA: Lekce flexibility od Volkswagenu

Evropa

  7:00
Od Evropy toho v současnosti nikdo moc neočekává. To se týká i trhu s novými vozy. Významné země jako Francie, Itálie či Španělsko zažívají dvouciferné meziroční poklesy prodejů a jediným velkým evropským trhem, který se zatím zuby nehty drží, je Německo. Není tedy divu, že se automobilky snaží více zaměřovat na jiné trhy.

Výroba volkswagenů foto: Reuters

Velkou nadějí je v tomto směru bezesporu Čína. Například Volkswagen podle květnových dat meziročně zvýšil své prodeje na tamním trhu o 23,7 procenta na 221 tisíc vozů, což je bezmála stejný objem, jaký za to samé období prodal v celé Evropské unii. I přes současné čínské problémy, jako jsou snižující se exporty a oslabení spotřebitelských výdajů i firemních investic, má tamní ekonomika automobilkám stále co nabídnout. Jeden údaj za všechny. V Číně připadá na tisíc obyvatel kolem 30 automobilů, v USA je jich naproti tomu 800. I po započítání zjevných rozdílů mezi těmito zeměmi je potenciál čínského trhu značný.

Tohoto potenciálu se snaží využít i již zmiňovaný Volkswagen. Ten navyšuje své investice v Číně a buduje zde nové výrobní kapacity. Do roku 2018 byměl čínský trh představovat přes 40 procent všech prodejů koncernu, což je oproti současným 28 procentům citelný nárůst.

Tak vysoké sázky na čínskou ekonomiku samozřejmě nejsou bez rizika a akcionáři Volkswagenu si to moc dobře uvědomují. Jakékoli negativní informace ohledně vývoje čínské ekonomiky se rychle promítají do obchodování a cena akcií na ně výrazně reaguje. Myslím si ale, že podceňování Číny je velkou chybou, a kdo se na tomto trhu neuchytil, již teď toho lituje. Stačí se podívat na francouzské automobilky…

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!