24. února 2011 10:52 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Síť hypermarketů pevně obemkla
Česko, do 20 km ho má skoro každý

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
První hypermarket byl v Česku postaven v roce 1991. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy První hypermarket byl v Česku postaven v roce 1991. | foto: Lidové noviny
PRAHA Síť hypermarketů pokryla už většinu území České republiky. Na tuzemském trhu je 268 hypermarketů a v jejich spádové oblasti žije takřka 90 procent české populace. Expanze hypermarketů ale loni zpomalila a obchodní řetězce tyto velkoplošné prodejny stavějí ve stále menších městech.

Vyplývá to z průzkumu, který dnes zveřejnila společnost Incoma GfK.

"Ve vzdálenosti do 20 kilometrů od některého z hypermarketů žije 9,25 milionu obyvatel, tedy 88 procent české populace. Síť hypermarketů a jejich spádových oblastí tak již pokryla téměř celé Česko," sdělil ČTK František Diviš ze společnosti Incoma GfK. Výjimku podle něj tvoří pouze řídce osídlená území, kde nejsou sídla vhodná pro umístění hypermarketů.

Už i venkov
Diviš upozornil, že mezi spádovými oblastmi hypermarketů jsou velké rozdíly z pohledu počtu obyvatel. Zatímco u pražských prodejen žije v dojezdové vzdálenosti 20 kilometrů i více než 1,3 milionu obyvatel, tak u některých hypermarketů umístěných v malých městech je to méně než 40.000 obyvatel. "V extrémních případech dokonce méně než 30.000 obyvatel. Příkladem je třeba Tesco v Aši či v Sušici," podotkl.

V roce 2010 bylo v Česku otevřeno pouze deset nových hypermarketů, což je o čtyři méně než v roce předchozím. Expanzi loni vévodil obchodní řetězec Tesco, který zprovoznil sedm nových hypermarketů. "Markantní je především snaha po obsazení posledních bílých míst v malých městech mezi 10.000 až 20.000 obyvateli. Z deseti nových prodejen bylo sedm postaveno právě v těchto městech," uvedl Diviš.

Hypermarketové řetězce jsou podle průzkumu pro více než polovinu českých zákazníků hlavním nákupním místem při takzvaných velkých nákupech. "Nejčastěji byl v této souvislosti respondenty zmiňován řetězec Kaufland," dodal Diviš.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz