Provoz je obnovený zhruba od půl jedenácté dopoledne. Výpadek trval zhruba dvě hodiny a pravděpodobně jej způsobil překopnutý kabel.
„Velmi mě to mrzí, našim zákazníkům se omlouvám,“ vzkázal Tomáš Budník, generální ředitel O2 Czech Republic. Problémy měli uživatelé největšího operátora se spojením hovorů i připojením k mobilnímu internetu.
Jak volat na tísňovou linku?Ti, kteří se na tísňovou linku nemohou dovolat, musí ze svého mobilního telefonu vyndat SIM kartu. Na tísňovou linku 112 se totiž lze dovolat i bez SIM karty a hovor bude standardně odbaven. |
Zásadní byla především skutečnost, že se lidé nedovolali ani na tísňové linky záchranky, policie a hasičů. Hasičský sbor radil vytáhnout z mobilu SIM kartu a volat bez ní.
„Na tísňovou linku 112 se lze dovolat i bez SIM karty a hovor standardně odbavíme,“ uvedla mluvčí profesionálních hasičů Nicole Zaoralová.
Na nemožnost volání z mobilů, ale i pevných linek nebo připojení k internetu si na facebookové stránce O2 stěžovaly desítky lidí. Podle některých se problémy objevily kromě oblastí uvedených operátorem také na Moravě.