16. července 2010 15:36 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Škoda Auto prodala v pololetí o
15 procent více aut, pomohla Čína

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Škoda Fabia RS | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Škoda Fabia RS | foto: Reprofoto
MLADÁ BOLESLAV Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v prvním pololetí 378.747 aut. Proti loňsku to bylo více o 15 procent. Největší zásluhu na tom má především Čína, kde firma prodala 84.135 vozidel, což představuje meziroční nárůst 83 procent. V Česku prodej meziročně stoupl o 16,6 procenta na 30.431 aut.

"Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy," uvedl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Reinhard Fleger.

Který model se prodává nejvíce?

Celosvětově je nejoblíbenějším modelem z portfolia firmy Škoda Octavia. V pololetí stoupl její prodej o pětinu na 158.024 aut. V Česku se octavie podílely polovinou na celkovém prodeji všech vozů nižší střední třídy. Kompaktního SUV Yeti firma za šest měsíců prodala 25.868 kusů. O 150 procent na 47.830 vozů stoupl prodej vlajkové lodi značky Škoda, modelu Superb. Kromě toho bylo v uvedeném období k zákazníkům do celého světa expedováno 111.967 fabií, 14.900 roomsterů a 18.738 octavií Tour.

Druhým největším odbytištěm české značky po Číně je i nadále Německo. V prvním pololetí se tam prodalo 58.000 vozů. Kvůli loňskému šrotovnému je ale tento údaj meziročně neporovnatelný, řekl ČTK mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Přes negativní vývoj na tamním trhu se v Německu z dovážených aut nejvíce prodávají právě škodovky.

Značka s okřídleným šípem zaznamenala v prvním pololetí meziroční nárůst prodeje i v západní Evropě (bez Německa), a to o 34,5 procenta na 117.283 vozidel. Největší podíl na tom měla Velká Británie s nárůstem 61,2 procenta a Španělsko s 50 procenty.

Podle vedoucího prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jana Hurta zůstává Škoda Auto nejrychleji rostoucí značkou v ČR. Její tržní podíl zde meziročně stoupl o 4,5 procenta na 34,8 procenta.
Nárůst prodeje hlásí také zámořské regiony, a to o téměř 50 procent na 25.000 vozů. Zotavení vykazují i trhy ve východní Evropě. Například v Rusku bylo v porovnání s loňským červnem prodáno dvojnásobné množství škodovek.

Podle evropského sdružení výrobců automobilů ACEA se v Evropské unii za pololetí zvýšil počet registrací nových osobních aut o 0,2 procenta na 7,29 milionu vozů. Z hlavních trhů se prodej snížil pouze v Německu, naopak v Británii, Španělsku, Itálii i Francii rostl.

V Česku prodej osobních a lehkých užitkových aut v pololetí vzrostl o tři procenta na 94.929 vozů. Celosvětová poptávka po automobilech byla těžce zasažena světovou hospodářskou a finanční krizí. Velká část evropských zemí se proto rozhodla
podpořit prodej zavedením šrotovného. Tyto programy již ale v některých státech skončily a v dalších jsou postupně utlumovány.

ČTK, Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!