Velké přírůstky zaznamenala automobilka na svém klíčovém evropském trhu a v Číně, která je největším samostatným trhem. Škoda své prodejní výsledky zveřejnila ve středu.
Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, kterých v září Škodovka prodala 40 900 kusů. Meziročně se její prodej zvýšil o 12,4 procenta.
Škoda chce prodávat auta v Íránu, Koreji i Singapuru. Plánuje vstup na 18 trhů |
Druhým nejúspěšnějším modelem je Fabia s 19 800 prodanými kusy, což je oproti září 2015 o 1,1 procenta více. Za ní je v závěsu s 19 700 kusy Rapid, jehož prodeje meziročně vzrostly o 30 procent. Na čtvrtém místě v četnosti prodejů se umístil Superb s 13 500 kusy, což meziročně znamená o 101,2 procenta více.
Modelu Yeti prodala společnost 8600 kusů, zde ale zaznamenala meziroční propad o 18,6 procenta. Podobně je na tom Citigo s 4600 prodanými kusy, meziročně klesl prodej o 0,6 procenta.
„Těší nás, že i v září pokračoval pozitivní trend minulých měsíců i to, že naše mladá a moderní modelová paleta je na trzích úspěšná,“ řekl člen představenstva Škoda Auto Werner Eichhorn.
Škoda prodala v roce 2015 více než milion vozů
V západní Evropě prodala Škodovka v září 45 800 vozů, meziročně tedy o 4,8 procenta více. Ve velké části zemí rostly prodeje o více než deset procent.
Škoda Auto prodala v roce 2015 více než milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice - v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 26 600 lidí.
Meziroční růst prodeje
|