Středa 17. dubna 2024, svátek má Rudolf
130 let

Lidovky.cz

Škoda chce prorazit na čínský trh

Ekonomika

  12:21
PRAHA/BERLÍN - Česká automobilka Škoda si chce na Čínském automobilovém trhu do roku 2010 zajistit 2 procenta. Znamená to prodat ročně více než sto tisíc aut. Pro čínskou klientelu své vozy vybaví například světlejším interiérem.

Škoda Roomster. foto: Uli DeckČTK

Automobilka Škoda chce do roku 2010 získat zhruba dvouprocentní podíl na bouřlivě rostoucím čínském trhu. Člen představenstva Fred Kappler, který je v dceřiné společnosti koncernu VW odpovědný za prodej a marketing, dnes agentuře DPA řekl, že do tohoto data
chce firma v Číně prodávat nejméně 100.000 automobilů ročně.

"Klademe si za cíl dostat se přes 100.000 aut a do šesticiferného řádu, protože jinak nás nebude na čínském trhu nikdo brát vážně," řekl Kappler. "Nejsme žádná luxusní, ale objemová značka," dodal.

Cílovou skupinou nové Octavie s cenou zhruba 150.000 jüanů (přes 400.000 korun), která se dnes prezentovala v Pekingu, jsou podle něj mladé rodiny a nová střední třída. Aby Číňané přišli autu na chuť, bude mít více chrómu a také světlejší interiér.

Škoda Auto se dnes na mezinárodním autosalonu v Pekingu představila podle DPA poprvé jako značka. Firmu zastupuje nová Octavia, která vyjede z výrobních linek ve druhém čtvrtletí 2007 a bude se vyrábět ve společném šanghajském podniku koncernu VW.

Na ploše 700 metrů čtverečních Škoda vystavila i další modely ze svého výrobního programu, a to Škoda Roomster, Škoda Octavia RS, Škoda Octavia Scout a Škoda Superb L&K. Prezentuje i designovou studii Yetti a historický model Škoda Superb 3000.

Čína je podle Kapplera důležitá v souvislosti s plánovanou mezinárodní orientací Škody. "Kdo teď v Číně není, bude to mít velmi těžké se později na tento trh dostat," řekl. "My sice přicházíme poměrně pozdě, ale máme příznivou příležitost, že můžeme vstoupit do výrobních struktur VW," uvedl.

Kappler řekl, že Čína zatím nemá o značce Škoda jasný obrázek. To je podle něj sice problém, "ale také šance". "Na trhu se můžete prezentovat lépe, než když máte dědictví, se kterým se pak vláčíte," říká. Tak to podle něj funguje v Evropě. Česká auta značek Škoda a Tatra na čínské trhu byly, ale už dávno v 50. letech.

Ještě před prezentací první škodovky udělil jeden čínský automagazín Octavii ocenění za "nejvíce očekávané auto", řekl Kappler DPA. Čína patří mezi nejrychleji rostoucí trhy s automobily na světě. Zahraniční automobilky proto nyní investují do výroby automobilů v Číně celkem 15 miliard dolarů, aby do roku 2008 ztrojnásobily celkovou produkci v této zemi na více než sedm milionů vozů ročně.

Škoda Auto zvýšila za tři čtvrtletí celosvětové prodeje o 11,1 procenta na 410.719 aut. Letos plánuje prodat historicky rekordní počet 530.000 vozů, dosud jich prodala nejvíce loni, a to 492.000.
Autoři: ,