Vedle vozu menšího než Fabia chystá Škoda i další rodinný model, který by byl rozměrově mezi Fabií a Octavií. Za deset let by podle něj pod značkou Škoda mohlo jezdit ve světě kolem deseti modelů namísto současných pěti.
Hlavním prodejním artiklem ale má být stále Octavia. Škoda se podle Vahlanda v rámci koncernu nemá stát levnou značkou. "Doby, kdy byla Škoda levným Volkswagenem, jsou pryč," dodal.
Čtěte také |
Během pěti až deseti let by se více než polovina škodovek měla vyrábět mimo Českou republiku, hlavně v rozvíjejících se zemích, jako je Čína, Indie nebo Rusko. Například v Číně by se vedle Šanghaje měly škodovky vyrábět ještě v dalším závodě koncernu Volkswagen. Naopak firma v současnosti neuvažuje o expanzi na americký kontinent.
Firma ale zároveň předpokládá, že bude rozšiřovat i kapacitu tuzemských závodů a bude nabírat nové lidi. "Potřebujeme rozšířit personál technologického vývoje, odbytu a nepřímý personál. Zároveň musíme ale zvýšit produktivitu," uvedl.
Vahland nevyloučil, že by se škodovky mohly v budoucnu dovážet do Česka, nebo naopak že by závody Škody v Česku vyráběly automobily i pod jinou značkou.