Současné škodovky mají mnoho společného s ostatními auty koncernu VW, hlavně techniku. Citigo jde dál. Je derivátem Volkswagenu Up, stejně jako Seat Mii. Tato tři auta, vyráběná v Bratislavě, se liší jen detaily. Nejdříve se vždy dostala na domácí trhy.
Již ze jména lze odvodit, že tohle autíčko patří hlavně do města. Má účelné tvary, šetřilo se každým centimetrem. Kola jsou co nejvíce v rozích a rozvor mezi nápravami je o 4,5 cm kratší než u Fabie, která je jen o milimetr širší. Citigo má kvalitní interiér bez zbytečných komplikací. Dveře nejsou příliš masivní, takže je tu na šířku stejně místa jako ve Fabii. Skutečně se sem vejdou čtyři dospělí, vzadu budou mít dostatek místa na hlavy i ti delší.
Dlouhé cesty ve čtyřech se bez připomínek neobejdou, v nejmenší kategorii aut však Citigo prostorností opravdu vyniká a nemá daleko k téměř o půl metru delší Fabii. Zbylo dost místa i na nadprůměrný kufr, do kterého se po sklopení sedaček vejde 951 litrů. Jen budete muset zvedat zavazadla přes vysoký zadní nárazník.
Nejlepší na Citigu je, že se od svých sourozenců neliší jen designem, ale také pro novodobé škodovky typickými praktickými nápady. Třeba háčkem na tašku výklopným z kliky schránky před spolujezdcem, klipsnou na palubní desce, která podrží parkovací lístek či foto milé/ milého, nebo úložnými sítěmi na bocích předních sedaček i v kufru.
Leckde se však šetřilo, kvůli ceně. Vlepená zadní okna se nedají vyklápět, ve dveřích řidiče je ovladač jen levého okna a předním sedačkám chybí paměť původní polohy.
Citigo je jednoduché, ale dotažené. Ve městě potěší svou mrštností a skvělým rejdem, mimo něj kultivovaností.
Je tiché; moc neobtěžuje ani aerodynamickým hlukem ve vysokých rychlostech na dálnici, kde překvapí svou stabilitou. Má spíš komfortnější pérování, ale vypořádá se i s akčnějším způsobem jízdy, kterému napomáhá přesné a vyvážené řízení.
Citigo se prodává jen s benzinovým tříválcem 1,0 litru o výkonu 75 koní, později přijde verze 65 k. U stojícího auta motor trochu vibruje, ale mnohem méně než líný 1,2 HTP z Fabie. Po rozjezdu se uklidní a po překročení čtyř tisíc otáček ukáže i trochu nadšení. Pokud chcete být svižní, musíte často řadit přesnou pětistupňovou převodovkou, což může být i zábavné. Vytáčení motoru neznamená skok ve spotřebě, která málokdy překročí sedm litrů. Při ekonomické jízdě není problém dostat se pod pět litrů.
Citigo se prodává za rozumné peníze, má rozumnou výbavu i rozumné ceny příplatkových vymožeností či paketů. Jako první miniauto nabízí systém samočinného zabrždění při zjištění překážky, fungující do rychlosti 30 km/h. Je to malé auto, ale velmi zdařilé, řekněme dospělé. Až tak, že by chystaná pětidveřová verze mohla přebrat zákazníky větší Fabii.